Tieto nimittää Kolbjørn Haarrin yhtiön Keski- ja Itä-Euroopasta sekä Venäjän markkina-alueesta vastaavaksi johtajaksi

Tieto Oyj  Pörssitiedote 27.6.2012 klo 14

Tieto ilmoittaa muutoksesta yhtiön Keski- ja Itä-Euroopan sekä Venäjän markkina-alueella, ja nimittää Kolbjørn Haarrin (s.1960) alueesta vastaavaksi johtajaksi 27. kesäkuuta alkaen. Uuden vastuualueensa lisäksi Kolbjørn jatkaa Norjan liiketoiminnan johtajana ja raportoi tehtävässään toimitusjohtajalle. Nykyinen Keski- ja Itä-Euroopan sekä Venäjän markkina-alueesta vastaava johtaja Win Huisman on päättänyt jatkaa uraansa yhtiön ulkopuolella.

Kolbjørnilla on pitkä kokemus IT-palvelusektorilta, muun muassa SAP:n ja Hewlett-Packardin palveluksessa. Ennen uraansa Tiedolla, hän johti Hewlett-Packardin Länsi-Euroopan teknologiapalveluiden yksikköä vuosina 2005 – 2009, mitä ennen hän toimi useissa johtotason tehtävissä yhtiön sisällä. Kolbjørn on valmistunut biometrian diplomi-insinööriksi Stavangerin yliopistosta.

“Haluan kiittää Wim Huismania hänen panoksestaan Tiedon liiketoiminnan kehittämiseen viimeisen kolmen vuoden aikana, ja toivottaa Kolbjørnin tervetulleeksi uuteen tehtäväänsä”, sanoo Kimmo Alkio, Tieto Oyj:n toimitusjohtaja.

Kolbjorn Haarrin CV on saatavilla Tiedon internetsivuilta osoitteesta www.tieto.com/cv.

Lisätietoja:
Pellervo Hämäläinen, viestinnästä ja sijoittajasuhteista vastaava johtaja, puh. 040 674 5257

TIETO OYJ

NASDAQ OMX Stockholm
Keskeiset tiedotusvälineet

Tieto on Pohjois-Euroopan johtava tietotekniikka- ja tuotekehityspalveluyhtiö. Pitkälle erikoistuneiden tietotekniikkaratkaisujemme ja -palvelujemme sekä vahvan teknologia-alustamme ansiosta voimme tarjota merkittäviä liiketoimintahyötyjä niin paikallisille kuin kansainvälisesti toimiville asiakkaillemme. Olemme luotettu kumppani liiketoiminnan muutoksessa ja riittävän lähellä asiakkaitamme ymmärtääksemme näiden yksilölliset tarpeet. Palveluksessamme on noin 18 000 tietotekniikan asiantuntijaa, ja yhteisenä tavoitteenamme on olla johtava palveluintegraattori, joka luo parhaita palvelukokemuksia tietotekniikan alueella. www.tieto.fi