Jeudan investerer for yderligere DKK 349 mio. i København

København, 2012-06-28 10:29 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Jeudan udbygger sine investeringer i København og har med virkning pr. 1. juli 2012 købt en portefølje bestående af syv kontorejendomme i København til en samlet pris på DKK 349 mio.

Købet er i overensstemmelse med Jeudans mangeårige strategi om investering i velbeliggende kvalitetsejendomme i København.

Porteføljen omfatter følgende ejendomme:

Gothersgade 3-5, København K

Kongens Nytorv 26, København K

Niels Hemmingsens Gade 20, København K

Overgaden oven Vandet 8-10, København K

Valkendorfsgade 13, København K

Valkendorfsgade 19, København K

Dampfærgevej 3, København Ø

Jeudan ejer og driver i forvejen andre ejendomme i nærheden af flere af de nyerhvervede ejendomme, hvilket er hensigtsmæssigt for lønsomheden i den daglige drift.

Ejendommene har et samlet areal på ca. 13.000 m² og er erhvervet til et gennemsnitligt afkast på godt 5% p.a. og en pris på ca. DKK 27.000 pr. m2.

”Med de nye investeringer tager vi endnu et skridt i bestræbelserne på at øge driftsresultat gennem vores fokuserede strategi. Vi er tilfredse med at kunne udbygge investeringerne i det centrale København, hvor udbuddet af velbeliggende kvalitetsejendomme er begrænset,” siger adm. direktør Per W. Hallgren.

De foretagne investeringer giver ikke anledning til at ændre Jeudans tidligere offentliggjorte forventninger for 2012 om et driftsresultat (EBVAT) på niveauet DKK 350-390 mio., svarende til en stigning på ca. 20% i forhold til 2011 (DKK 308 mio.).

Yderligere oplysninger:

Adm. direktør Per W. Hallgren, tlf. 70 10 60 70

Jeudan A/S, Sankt Annæ Plads 13, 1250 København K. Tlf. 70 10 60 70.

Jeudan er Danmarks største børsnoterede ejendoms- og servicevirksomhed. Koncernen investerer i og driver større kontor-, bolig- og detailejendomme i København. Koncernen tilbyder i Jeudan Servicepartner et bredt udbud af ejendomsrelaterede rådgivnings-, service- og bygningsydelser. Strategien sigter mod fortsat vækst og lønsomhed, baseret på værdierne ordentlighed, dygtighed og tilgængelighed. Koncernen har 400 medarbejdere. Selskabets aktier er noteret på NASDAQ OMX Copenhagen (JDAN). www.jeudan.dk.