Meddelelse om indløsning af minoritetsaktionærer i Thrane & Thrane A/S i medfør af selskabsloven §§ 70-72

28. juni 2012

Efter gennemførelsen af det frivillige anbefalede købstilbud, offentliggjort den 19. juni 2012, ejer Lockman Electronic Holdings Ltd. 5.494.835 aktier i Thrane & Thrane A/S på datoen for denne meddelelse, svarende til omtrent 92,4 % af aktiekapitalen og stemmerettighederne i Thrane & Thrane A/S. Som følge heraf har Lockman Electronic Holdings Ltd. besluttet at tvangsindløse de øvrige aktionærer i Thrane & Thrane A/S i henhold til selskabslovens §§ 70-72.

Aktionærerne i Thrane & Thrane A/S anmodes derfor om inden for en fire-ugers periode, der udløber den 26. juli 2012, at overdrage deres aktier i Thrane & Thrane A/S til Lockman Electronic Holdings Ltd. gennem Danske Bank.

Aktierne overdrages til Lockman Electronic Holdings Ltd. for DKK 435 pr. aktie à nominelt DKK 20, og afregningen sker kontant.

Mæglergebyrer og/eller andre omkostninger i forbindelse med aktionærernes salg af deres aktier skal afholdes af de pågældende aktionærer, og disse gebyrer og omkostninger er Lockman Electronic Holdings Ltd. uvedkommende. Den tilbudte kurs svarer til den kurs, som Lockman Electronic Holdings Ltd. har betalt til de aktionærer, der har accepteret det frivillige anbefalede købstilbud.

Alle aktier, der overdrages til Lockman Electronic Holdings Ltd. i henhold til denne meddelelse, skal være frie og ubehæftede i enhver henseende.

Enhver aktionær, som ønsker at afhænde sine aktier til Lockman Electronic Holdings Ltd., skal anmode sit eget kontoførende institut, hvor aktierne er registreret i depot, om at overdrage aktierne til Lockman Electronic Holdings Ltd. Afregning af de overdragne aktier foretages kontant via aktionærernes eget kontoførende institut senest 1. august 2012. Der foretages ikke løbende afregning. Der vedlægges en blanket, som skal benyttes ved overdragelsen af aktierne.

Eftersom tvangsindløsningskursen svarer til den tilbudskurs, som blev afregnet over for de aktionærer, der accepterede det frivillige anbefalede købstilbud, anses den som rimelig. Er en minoritetsaktionær imidlertid uenig i indløsningskursen, kan aktionæren i henhold til selskabslovens § 70, stk. 2, anmode om, at indløsningskursen fastsættes af en skønsmand, som udmeldes af retten på Thrane & Thrane A/S’ hjemsted. Skønsmanden skal fastsætte indløsningskursen i overensstemmelse med selskabslovens § 67, stk. 3.

Hvis skønsmandens vurdering efter selskabslovens § 67, stk. 3, fører til en højere indløsningskurs end tilbudt af Lockman Electronic Holdings Ltd., har denne højere kurs også gyldighed for de aktionærer, hvis aktier bliver indløst, og som ikke har ønsket vurdering. Omkostningerne ved kursfastsættelsen afholdes af den aktionær, som har anmodet om en vurdering. Retten kan dog pålægge Lockman Electronic Holdings Ltd. at afholde omkostningerne helt eller delvist, hvis værdifastsættelsen fører til en højere kurs end tilbudt af Lockman Electronic Holdings Ltd.

Minoritetsaktionærer, som ikke inden for fire ugers fristen nævnt ovenfor har overdraget deres aktier til Lockman Electronic Holdings Ltd., vil ved bekendtgørelse i Erhvervsstyrelsens it-system i medfør af selskabslovens § 72 blive påbudt at overføre deres aktier inden for en yderligere periode på tre måneder. Hvis nogle aktionærer ikke har overdraget deres aktier inden udløbet af denne tre-måneders periode, vil de relevante aktier automatisk blive noteret i Lockman Electronic Holdings Ltd.’s navn ved periodens udløb. Samtidig hermed deponeres indløsningsprisen for de pågældende aktier i overensstemmelse med lov om skyldneres ret til at frigøre sig ved deponering.

Udtalelse fra bestyrelsen i Thrane & Thrane A/S om betingelserne for tvangs-indløsningen af selskabets minoritetsaktionærer

Bestyrelsen i Thrane & Thrane A/S har modtaget og gennemgået ovenstående meddelelse fra Lockman Electronic Holdings Ltd. angående den indledte indløsning af minoritetsaktionærerne og afgiver i denne anledning nærværende udtalelse, jf. selskabslovens § 70, stk. 2:

Henset til fordelene og ulemperne ved købstilbuddet og i lyset af de øvrige forhold, der er redegjort for i bestyrelsens redegørelse af 3. maj 2012, anbefalede bestyrelsen enstemmigt – med undtagelse af Lars Thrane, som på grund af sin store aktiepost i selskabet og den heraf afledte potentielle interessekonflikt ikke deltog i udarbejdelsen af redegørelsen og bestyrelsens anbefaling – aktionærerne at acceptere købstilbuddet. Der henvises til Thrane & Thrane A/S’ selskabsmeddelelse nr. 2/2012 af 3. maj 2012.

Indløsningen af minoritetsaktionærerne, som nu iværksættes af Lockman Electronic Holdings Ltd., sker på samme vilkår, inklusive samme pris per aktie i Thrane & Thrane A/S, som Lockman Electronic Holdings Ltd. tilbød under det gennemførte frivillige anbefalede købstilbud, som blev accepteret af aktionærer, der repræsenterede omtrent 68,3 % den samlede aktiekapital i Thrane & Thrane A/S. Lockman Electronic Holdings Ltd. ejede på tidspunktet for fremsættelsen af købstilbuddet 25,6 % af aktierne i Thrane & Thrane A/S, hvilke aktier alle var erhvervet til en kurs, der ikke oversteg tilbudskursen.

Vilkårene for tvangsindløsningen iværksat af Lockman Electronic Holdings Ltd. er derfor efter bestyrelsens opfattelse i overensstemmelse med sædvanlig praksis for tvangsindløsning af minoritetsaktionærers aktier efter gennemførelse af overtagelsestilbud for aktier i andre danske børsnoterede selskaber.

_______

København, den 28. juni 2012

Lockman Electronic Holdings Ltd.

Selskab

Thrane & Thrane A/S

CVR-nr. 65 72 46 18

Overførsel af aktier i Thrane & Thrane A/S

(Indleveres til aktionærens eget kontoførende institut til godkendelse og behandling)

Overførslen skal ske gennem aktionærens eget kontoførende institut og skal være Danske Bank i hænde senest 26. juli 2012 kl. 16:00 (dansk tid).

Undertegnede bekræfter hermed, at de solgte aktier er frie og ubehæftede i enhver henseende.

På de vilkår, der er anført i meddelelse af 28. juni 2012 fra Lockman Electronic Holdings Ltd. vedrørende tvangsindløsning af resterende aktionærer i Thrane & Thrane A/S (CVR nr. 65 72 46 18), i overensstemmelse med §§ 70-72 i selskabsloven, afgiver jeg/vi undertegnede hermed en uigenkaldelig ordre om salg af det følgende antal aktier à nominelt DKK 20 i Thrane & Thrane A/S (ISIN kode DK0010279215) mod et kontant vederlag på DKK 435 pr. aktie:

Antal Thrane & Thrane-aktier

Jeg/vi giver tilladelse til gennemførelse af salget ved overførsel af Thrane & Thrane A/S Aktier fra min/vores depotkonto i:

Kontoførende institut: VP-konto:

Provenuet fra de solgte Thrane & Thrane A/S Aktier skal overføres til:

Bank: Reg. nr. / Kontonr.:

Oplysninger om sælgende aktionær og underskrift:

Navn:
Adresse:
Postnr. og by: CPR No. / CVR No.:

Telefon: E-mail:

Dato og underskrift: