HKScan-konserni selkeyttää juridista yritysrakennetta Suomessa

HKScan Oyj                         Pörssitiedote                    29.6.2012, klo 12:45

HKScan-konserni selkeyttää juridista yritysrakennetta Suomessa

HKScan selkeyttää ja yksinkertaistaa yritysrakennettaan Suomessa konsernin toimintatapojen yhtenäistämiseksi ja konsernin sisäisen hallinnon keventämiseksi.

HKScan Finland Oy ja sen täysin omistamat tytäryhtiöt - lihavalmisteita Itä-Suomessa tekevä Järvi-Suomen Portti Oy sekä liiketoimintansa jo aiemmin lopettanut Helanderin Teurastamo Oy – sulautetaan HK Ruokatalo Oy:hyn. HK Ruokatalo Oy:stä tulee tässä yhteydessä HKScan Oyj:n 100-prosenttisesti omistama tytäryhtiö.

Sulautumiset ovat luonteeltaan juridisia eikä niillä ole henkilöstövaikutuksia. Sulautuvien yhtiöiden henkilöstöt siirtyvät HK Ruokatalo Oy:n palvelukseen nk. vanhoina työtekijöinä.
Näillä sisäisillä uudelleenjärjestelyillä ei ole myöskään vaikutusta HKScan Oyj:n osakkeenomistajien asemaan tai konsernin ulkoiseen raportointiin.

Yhtiö on jättänyt edellä kerrottua rakenneuudistusta koskevan sulautumissuunnitelman kaupparekisteriin 29.6.2012. Sulautumiset on suunniteltu saatavan päätökseen 31.12.2012 mennessä.

HKScan Oyj

Hannu Kottonen
toimitusjohtaja

Lisätietoja antaa HKScanin hallinto- ja lakiasiainjohtaja Markku Suvanto, puh. 010 570 6128.

HKScan on Pohjois-Euroopan johtavia ruokayhtiöitä. Sen kotimarkkinoihin kuuluvat Suomi, Ruotsi, Tanska, Baltia ja Puola. HKScan valmistaa, myy ja markkinoi sian- ja naudanlihaa, siipikarjatuotteita, lihavalmisteita ja valmisruokia vahvoilla tuotemerkeillä. Asiakkaina ovat vähittäiskaupat ja suurkeittiöt sekä teollisuus- ja vientiasiakkaat. Liikevaihto vuonna 2011 oli 2,5 miljardia euroa. HKScanilla on toimintaa kymmenessä maassa ja se työllistää noin 11 400 työntekijää.

JAKELU:

www.hkscan.com