Citycon vahvistaa jalansijaansa Oulussa ostamalla Citytalon

CITYCON OYJ Sijoittajauutinen 2.7.2012 klo 13.40

Citycon on tänään ostanut Oulussa sijaitsevan Citytalon 13,5 miljoonalla eurolla paikalliselta seurakuntayhtymältä sekä eräiltä yksityishenkilöiltä. Citytalo sijaitsee aivan Cityconin omistaman kauppakeskus Gallerian vieressä Oulun ydinkeskustassa. Citytalon vuokrattava pinta-ala on yhteensä noin 2 800 neliömetriä, sen tilat ovat täyteen vuokrattuja ja ankkurivuokralaisina toimivat Clas Ohlson, Gina Tricot sekä DinSko. Citytalo koostuu kahdesta keskinäisestä kiinteistöyhtiöstä: Isokatu 20 ja Isokatu 22 (sis. tontin). Pääasiallinen syy kiinteistön hankitaan on kauppakeskus Gallerian suunnitteilla oleva laajennus- ja uudistushanke. Hankintahetkellä kiinteistön nettotuotto on noin 6,5 prosenttia.

”Citytalon hankinta vahvistaa Cityconin asemaa Oulun keskustassa. Se muodostaa yhdessä naapurissa sijaitsevan kauppakeskus Gallerian kanssa vahvan kaupallisen kokonaisuuden. Citytalo on täyteen vuokrattu, sen vuokralaiset ovat kaupallisesti vahvoja toimijoita. Citytalon hankinta myös edesauttaa osaltaan Cityconin mahdollisuuksia kehittää koko Citykorttelia”, Cityconin portfoliojohtaja Niko Pulli sanoo.

Helsinki 2.7.2012

CITYCON OYJ