Korjaus - Outokumpu myy osan Euroopan varastotoiminnoistaan Amarille

OUTOKUMPU KORJAA TÄNÄÄN KLO 12.00 JULKAISTUN PÖRSSITIEDOTTEENSA KOLMATTA KAPPALETTA.

OUTOKUMPU OYJ
PÖRSSITIEDOTE
4.7 2012 klo 17.00

Outokumpu keskittää yhtiön varastotoiminnot nykyistä harvempiin keskuksiin Euroopassa ja syventää yhteistyötä itsenäisten jakelijoiden kanssa.

Outokumpu on allekirjoittanut sopimuksen Amarin kanssa. Amari on yksityisomistuksessa oleva metallien jakeluun keskittynyt yritysryhmä. Sopimuksen mukaisesti Outokumpu myy Amarille kymmenen varastotoimintoaan yhdeksässä maassa, puolittaen näin omat varastokeskuksensa Euroopassa. Kaupan yhteydessä noin 100 Outokummun työntekijää siirtyy Amarin palvelukseen.

Kaupan odotetaan toteutuvan vuoden 2012 kolmannen vuosineljänneksen aikana. Kaupan toteutuminen edellyttää Outokummun hallituksen hyväksyntää ja tavanomaisten ehtojen täyttymistä. Kaupan käteishinnan odotetaan olevan 15-20 milj. euroa, riippuen varastojen arvosta kaupan toteutumishetkellä. Lisäksi Outokumpu arvioi kirjaavansa kaupasta marginaalisen kertaluonteisen arvonalentumisen toiselle neljännekselle.

Jakeluverkoston virtaviivaistaminen on osa Outokummun käynnissä olevia ohjelmia 250 milj. euron vapauttamiseksi käyttöpääomasta ja 100 milj. euron kustannussäästöjen toteuttamiseksi.

Lisätietoja:

Sijoittajat:

Ingela Ulfves - sijoittajasuhteet
puh. +358 9 421 2438, matkapuh. +358 40 51 51 531

Media:

Saara Tahvanainen - mediasuhteet
puh. +358 9 421 3265, matkapuh. + 358 40 589 0223

OUTOKUMPU OYJ

Outokumpu on yksi maailman johtavista ruostumattoman teräksen tuottajista, jonka visiona on olla alan kiistaton ykkönen. Useilla eri aloilla toimivat asiakkaamme ympäri maailmaa käyttävät ruostumatonta terästämme ja palvelujamme. Ruostumaton teräs on sataprosenttisesti kierrätettävä, erittäin luja ja pitkäikäinen materiaali, joka on kestävän tulevaisuuden tärkeimpiä rakennusaineita. Outokummun palveluksessa on noin 8 000 henkilöä yli 30 maassa. Pääkonttori sijaitsee Espoossa. Outokumpu on listattuna NASDAQ OMX Helsingissä. www.outokumpu.com