Kesäilta Helsinki-Vantaalla: Juoksijoita kiitotiellä!

Finnair ja Finavia järjestivät ainutlaatuisen juoksutempauksen Helsinki-Vantaan kolmoskiitotiellä lämpimänä torstai-iltana 5. heinäkuuta. Tempauksella kerättiin Finnair Plus -pisteitä hyväntekeväisyyteen.

Yhteensä 35 juoksijaa mittasi kuntoaan kiitotiellä järjestetyssä Cooperin testissä. Mukana juoksemassa oli Finnairin lentäjiä, Finavian henkilökuntaa ja muun muassa viittomakielinen rap-artisti Signmark. Parhaan tuloksen tempauksessa juoksi Finnairin lentäjä Antti Röyskö, joka juoksi 12 minuutissa 3250 metriä.

Finnair lahjoittaa jokaisesta juostusta metristä yhden Finnair Plus -pisteen hyväntekeväisyyteen. Lopullinen pistesaalis oli 94 772 pistettä, ja niiden lahjoituskohteen saavat päättää Finnairin Facebook-fanit. Vaihtoehtoina ovat Elävä Itämeri -säätiö, Lastenklinikoiden kummit, Unicef, Suomen Punainen Risti, Syöpäsäätiö ja Suomen Luonnonsuojeluliitto. Esimerkiksi Lastenklinikoiden kummeille lahjoitetuilla pisteillä vanhemmat voivat lentää lastensa luokse sairaalajaksoille ja Syöpäsäätiölle lahjoitetuilla pisteillä katetaan syöpätutkijoiden matkakustannuksia.

– Kunnostetun kiitotien upouusi asfaltti houkutteli henkilöstöämme juoksemaan ja lähdimme järjestämään leikkimielistä tapahtumaa hyvän asian puolesta. Ihan leikkimielellä tässä ei tosin juostu, vaan jokainen juoksija pisti todella parastaan yhteisen pistesaaliin eteen, Finnairin markkinointijohtaja Jarkko Konttinen sanoo.

- Myös asiakkaillamme on mahdollisuus tukea Finnairin hyväntekeväisyyskohteita lahjoittamalla vaikka vanhentuvat pisteensä, Konttinen kertoo.

- Kiitotiellä juokseminen on ainutlaatuinen tilaisuus kenelle tahansa, mutta erityisesti juoksun ystäville. Tällaiset tempaukset ovat myös hauska tapa pitää huolta työkyvystä. Tällä kertaa mukaan saatiin Finnairin lentäjiä, jotka ovatkin todella  hyväkuntoista porukkaa, Konttinen kertoo.

Erikoislaatuinen juoksutempaus järjestettiin kiitotieremontin päättymisen tiimoilta. Kolmen kilometrin mittainen kiitotie on vastikään saanut uuden päällysteen ja sen valoja on uusittu. Kiitotie on ollut kesäkauden suljettuna, ja se avataan lentoliikenteelle maanantaina 9.7. kello 12. Siksi kiitotie oli hyödynnettävissä tähän ainutlaatuiseen juoksutapahtumaan.

Finnair Media Gallery: https://gallery.finnair.com/section/images/runway_run

Lisätietoja:   Finnair Media Desk, puh. 09 818 4020, comms(at)finnair.com