DFDS UNDERSKRIVER NY AFTALE MED VOLVO

København, 2012-07-06 13:55 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Meddelelse nr. 17/2012

• Nye, flerårige kontrakter aftalt med Volvo Car Corporation og Volvo Group Logistics Services
  • Årlige indtægter på 55.000.000 EUR på basis af 160.000 enheder
  • DFDS overtager driften af Mercatordok-terminalen i Gent

DFDS og Volvo har i dag indgået en ny aftale om transport af gods på tre DFDS-ruter Göteborg – Gent (inkl. et ugentligt anløb i Brevik), Göteborg – Immingham og Göteborg – Tilbury. Kontrakterne med Volvo Group Logistics Services er med virkning fra den 1. juli 2012, mens kontrakterne med Volvo Car Corporation træder i kraft den 1. august 2012. Kontrakterne løber til 1. januar 2015.

DFDS fortsætter som eneansvarlig for Volvo Group Logistics Services og Volvo Car Corporations logistik mellem disses hovedproduktionsfaciliteter i Göteborg og Gent. Dette omfatter transport og håndtering af komponenter til køretøjer, nye biler, lastbiler, busser, tungt konstruktionsudstyr, produktionsmaterialer samt forpakning. DFDS transporterer også bildele og biler for Jaguar/ Land Rover, som er en af Volvo Group Logistics Services’ kunder. Som følge af aftalen vil transportmængderne blive øget til 160.000 enheder, og de årlige indtægter vil udgøre omkring 55.000.000 EUR.

Derudover transporterer DFDS gods på vegne af Volvo Group Logistics Services på vore ruter i Østersøen.

DFDS overtager driften af Mercatordok

I tilgift til ovennævnte aftaler overtager DFDS Volvo Group Logistics Services’ driftsansvar for Mercatordok-terminalen i Gent, som betjener Göteborg-Brevik-Gent-ruten.

DFDS driver allerede havneterminaler på vigtige knudepunkter i Nordsøens rutenetværk og driftssystemer, of ekspertise fra disse havneterminaler vil indgå i arbejdet med at forbedre Mercatordok-terminalens serviceniveau og effektivitet. Aftalen om havneterminaldriften løber frem til november 2016.

Niels Smedegaard, CEO

Torben Carlsen, CFO