Dan-Ejendomme ændrer strategien og skifter navn til DEAS

Hellerup, 2012-08-30 07:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- DEAS er det nye navn for Dan-Ejendomme, som samtidig skal symbolisere en styrkelse og fokusering af selskabets strategi over de kommende år.

Selskabet skal være en kundeorienteret servicevirksomhed, og fremover vil det fremstå som et ’Full Service Property House’ med forretningsområderne:

• DEAS Ejendomsadministration, der udgør selskabets nuværende kerneforretning.
  • DEAS Facility Services, der bliver den synlige del af ejendommenes drift og en naturlig del i gadebilledet.
  • DEAS Property Asset Management, der er et nyt tiltag rettet mod optimering af investorernes afkast.
  • DEAS OPP, der udgør selskabets stigende aktivitet som operatør af Offentligt Privat Partnerskab-projekter.
  • DEAS Erhverv, der repræsenterer selskabets erhvervsmæglervirksomhed.
  • DEAS Bolig, der repræsenterer selskabets ejendomsmæglervirksomhed.

DEAS vil med forretningsområderne blive i stand til at udvikle og udvide sine serviceydelser rettet mod institutionelle og private investorer, den offentlige sektor samt det private og almene boligmarked.

”For at tilgodese investorernes stigende behov for en aktiv forvaltning af deres ejendomsporteføljer har vi valgt at opbygge en ny forretningsenhed, Property Asset Management, der skal komplementere vores nuværende aktiviteter inden for ejendomsadministration”, siger Henrik Dahl Jeppesen adm. direktør for DEAS. ”Vi har sat os nogle ambitiøse mål for de kommende år, der skal resultere i en større, mere diversificeret og synlig servicevirksomhed, som kunder og medarbejdere kan være stolte af.”

Som led i denne forandringsproces får DEAS nyt domicil med virkning fra 1. september 2012, som vil give bedre mulighed for at servicere selskabets kunder og samtidig sikre plads til den forventede vækst. Den nye adresse er: Dirch Passers Allé 76, 2000 Frederiksberg.

For mere information:
Adm. direktør Henrik Dahl Jeppesen, mobil 2790 1035 eller direktør Bo Heide-Ottosen,
mobil 5114 0364.
Kort om DEAS
DEAS (tidligere Dan-Ejendomme as) er et af Danmarks førende ejendomsforvaltningsselskaber. Selskabet administrerer bolig- og erhvervsejendomme samt management af butikscentre. Hertil kommer administration af ejerforeninger, andelsbolig-
foreninger, almene boliger samt bygherrerådgivning, byggesagsadministration, drift og vedligehold, udlejning af boliglejemål, energistyring mv. Endvidere tilbyder selskabet, via DEAS Erhverv, udlejning af erhvervslejemål samt salg og vurdering af erhvervsejendomme, ligesom selskabet via DEAS Bolig formidler boliger.

Selskabet administrerer cirka 2.000 ejendomme med cirka 70.000 lejemål i Danmark. Selskabet har kontorer i København, Aalborg, Aarhus og Kolding.

DEAS-koncernen består blandt andet af det 40%-ejede UngesBoligService.dk I/S, det 33%-ejede associerede selskab OPP Vildbjerg Skole A/S, det 33%-ejede associerede selskab OPP Hobro Tinglysningsret A/S, det 33%-ejede associerede selskab OPP Ørstedskolen A/S og det 33%-ejede associerede selskab OPP Randers P-Hus A/S samt det 50%-ejede associerede selskab OPS Frederikshavn Byskole A/S. DEAS A/S er et 100%-ejet datterselskab af DEAS Holding A/S.

Dan-Ejendomme ændrer strategien og skifter navn til DEAS.pdf