Protokollat for ekstraordinær generalforsamling - Fjordbank Mors af 2011 A/S

Erslev, 2012-08-31 13:33 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Den 28. august 2012, klokken 10.00, blev der afholdt ekstraordinær generalforsamling i Fjordbank Mors af 2011 A/S (”Selskabet”), CVR-nr. 33 76 58 43, på bankens adresse Friskolevej 16, 7950 Erslev.

Dagsordenen var:

1. Forhøjelse af selskabets aktiekapital med nominelt DKK 10.000.000 til DKK 110.000.000 ved kontant indbetaling til kurs 2.500. Som følge heraf forslås vedtægternes punkt 2.1 ændret til følgende: "Selskabets aktiekapital udgør DKK 110.000.000 fordelt i aktier á DKK 1 og multipla heraf."
  2. Valg af bestyrelsesmedlemmer
  4.

Bestyrelsen havde udpeget John Andy Madsen til dirigent.

Dirigenten konstaterede, at selskabets aktionær var repræsenteret ved fuldmagt.

Dirigenten konstaterede endvidere med generalforsamlingens tilslutning, at generalforsamlingen var lovligt indkaldt og beslutningsdygtig.

Ad 1. Forslag om forhøjelse af Selskabets aktiekapital

Det var foreslået at forhøje Selskabets aktiekapital med nominelt DKK 10.000.000 fra DKK 100.000.000 til DKK 110.000.000 ved kontant indbetaling af DKK 250.000.000 svarende til indbetaling af 100% af forhøjelsesbeløbet med tillæg af overkursen, og dermed at ændre vedtægternes punkt 2.1 til følgende:

Følgende blev oplyst med henvisning til selskabslovens § 158:

• at aktiekapitalen forhøjes med nominelt DKK 10.000.000;
  • at aktiernes nominelle størrelse skal være DKK 1 eller multipla heraf;
  • at de nye aktier tegnes til kurs 2.500 svarende til kontant indbetaling af DKK 250.000.000;
  • at de nye aktier tegnes straks på generalforsamlingen i generalforsamlingsprotokollen;
  • at forhøjelsen sker ved kontant indbetaling på samme dag som tegningen fra den nuværende eneaktionær, Finansiel Stabilitet A/S, der har fortegningsret til de nye aktier;
  • at de nye aktier giver ret til udbytte og andre rettigheder i Selskabet fra tidspunktet for udstedelsen;
  • at der skal gælde indskrænkninger i de nye aktiers omsættelighed, idet enhver overdragelse kræver generalforsamlingens godkendelse;
  • at de nye aktier skal udstedes på navn og ikke-omsætningspapirer; samt
  • at de anslåede omkostninger ved kapitalforhøjelsen, der skal betales af selskabet, udgør kr. 10.000 (ekskl. moms).

Forslaget blev enstemmigt vedtaget.

Herefter skete tegning af aktierne i generalforsamlingsprotokollen.

Ad 2. Valg af medlemmer til bestyrelsen

Som følge af formand Ole Jørgensen, næstformand Niels Tørslev samt Visti Ørnekoll Nielsens udtræden af bestyrelsen, var det foreslået, at Lars Jensen blev valgt til bestyrelsen som formand og Niels Olsen blev valgt som næstformand. Herudover var det foreslået, at Jens Verner Andersen blev valgt til bestyrelsen.

De opstillede personers ledelseshverv i andre danske og udenlandske erhvervsdrivende virksomheder, bortset fra 100% ejede datterselskaber, blev oplyst.

Forslaget blev enstemmigt vedtaget.

Bestyrelsen består herefter af følgende generalforsamlingsvalgte medlemmer:

• Lars Jensen (formand)
  • Niels Olsen (næstformand)
  • Jens Verner Andersen

Ad 3. Eventuelt

Der forelå ikke yderligere til behandling.

Dirigenten konstaterede herefter, at dagsordenen var udtømt og at samtlige forslag var blevet vedtaget enstemmigt og med samtlige stemmer.

Generalforsamlingen blev hævet.

Som dirigent:

John Andy Madsen

I henhold til foranstående generalforsamlingsprotokollat, tegner vi os herved for følgende aktier:

Nominelt i alt DKK 10.000.000 ved kontant indbetaling af DKK 250.000.000 svarende til indbetaling af 100% af forhøjelsesbeløbet med tillæg af overkurs.

Finansiel Stabilitet A/S:

John Andy Madsen i henhold til fuldmagt