YIT:ltä ympäri vuorokauden päivystävä palvelukeskus teiden ja katujen kunnossapitoon

Helsinki, 2012-09-03 11:30 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- YIT OYJ                      LEHDISTÖTIEDOTE                03.09.2012 klo 12.30

YIT:LTÄ YMPÄRI VUOROKAUDEN PÄIVYSTÄVÄ PALVELUKESKUS TEIDEN JA KATUJEN KUNNOSSAPITOON

YIT Infrapalveluiden Kunnossapitoyksikköön on avattu uusi asiakaspalveluun ja kelitietoihin keskittyvä palvelukeskus, joka palvelee sekä kunnossapidon työmaita että katujen ja teiden käyttäjiä YIT:n urakkasopimuksiin kuuluvilla alueilla. Palvelukeskus PANU on aloittanut toimintansa 1.9.2012 ja se päivystää kaikkina vuorokauden aikoina ympäri vuoden. Palvelukeskus työllistää 10 palvelualan ammattilaista.

Teiden ja katujen käyttäjille palvelukeskus PANU toimii kanavana, joka vastaanottaa kunnossapitourakkaan liittyviä kysymyksiä ja palautteita sekä ohjaa ne suoraan YIT:n alueesta vastaaville henkilöille. Palvelukeskus myös tiedottaa ja neuvoo kunnossapitoon liittyvistä toimenpiteistä.

”Asiakaspalvelusta tavoittaa aina henkilön, joka vastaanottaa viestin tai kyselyn ja ohjaa sen eteenpäin oikealle taholle. Ajantasaisella tiedottamisella ja neuvonnalla urakan itsensä vastaanottamien tilannetiedusteluiden sekä saatujen palautteiden määrä pienenee ja äkillisten toimenpidetarpeiden toimintavarmuus paranee. Lisäksi palvelun laadunhallinta tehostuu, kun saamme palautteen keskitetysti yhden kanavan kautta”, kertoo PANUn asiakaspalvelusta vastaava palvelupäällikkö Tiina Talja.

Palvelukeskus toimittaa kunnossapidosta vastaaville työmaille ajantasaista ja ennakoivaa kelitietoa, joka ohjaa kunnossapitotoimenpiteiden käynnistystä ja oikea-aikaisuutta. Sääennusteista ja paikallisista kelitiedoista jalostettu kelinhallinta tehostaa merkittävästi kunnossapitotoimenpiteiden reagointinopeutta ja parantaa kustannustehokkuutta.

”Kelinhallinnassa tiesäätieto työstetään alueen kunnossapitotoimintaa ohjaavaksi ja tukevaksi tiedoksi. Tiesäätieto koostuu keliennusteesta sekä paikallisista kelihavainnoista, joiden perusteella voidaan varoittaa urakkaa ennakkoon mahdollisesta kelin muutoksesta tai tehdä hälytyksiä ja toimenpidetarve-ehdotuksia ja ohjata näin toimintaa paremmin” kertoo kelinhallinnasta vastaava palvelupäällikkö Henry Tennberg.

Lisätietoja:
YIT Rakennus Oy, Kunnossapitoyksikön johtaja Timo Paavilainen, puh. 0400 569 106, timo.paavilainen@yit.fi

YIT OYJ

Kristina Broman
Vt. viestintäjohtaja

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, paikallismediat, www.yit.fi

YIT viettää 100-vuotisjuhlaa vuonna 2012. Yhtiö perustettiin Suomen suuriruhtinaskuntaan vuonna 1912. Tänä päivänä YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Palvelemme asiakkaita 14 maassa, Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa, 26 000 ammattilaisen voimin. Olemme kasvaneet asiakkaidemme kanssa ja kehittäneet palvelujamme yhteiskuntien muuttuessa. Aiomme jatkaa samalla polulla. Visionamme on olla edelläkävijä hyvän elinympäristön luojana ja ylläpitäjänä. Vuonna 2011 YIT:n liikevaihto oli noin 4,4 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi