StjärnaFyrkant intar en säker position

StjärnaFyrkant förstärker nu sin position inom mobil säkerhet. Den egna Servicebyrån är sedan tidigare säkerhetsklassad av Säkerhetspolisen och kan därför erbjuda säker service av mobiltelefoner, läsplattor och datorer. Säkerhetsklassningen innebär bland annat att personal är granskad och godkänd av Säkerhetspolisen och kontrollerade mot ex. brottsmisstanke. Alla steg i servicearbetet måste följa bestämda rutiner som även dokumenteras och bevittnas. Även tjänsteutbudet har utökats och genom att kunden väljer tillägget ”säker” vid exempelvis service, sker hanteringen enligt säkerhetsklassningen.

”Vi ser en stark efterfrågan på detta både från nya och befintliga kunder. Fler och fler börjar förstå konsekvensen av att viktig information kommer på avvägar. Mobil säkerhet är viktigt för oss och definitivt ett av våra fokusområden. Vi har ett flertal tjänster just inom detta område säger Henric Lööv, Produkt och tjänstutvecklingsansvarig, StjärnaFyrkant”.

StjärnaFyrkant ser en stor möjlighet till ökad försäljning och därför förstärks nu säljorganisationen i Stockholm genom att rekrytera ett antal personer med lång erfarenhet inom telekom.  De senaste nyanställda säljarna är Jan Johanssson närmast från Dialect, Göran Haglund närmast från Jabra och Björn Lindén närmast från Boxer.

”Vi har ett bra kunderbjudande som stärks av vår satsning på säkerhet, support och service. Vi ser en stor möjlighet inom dessa tjänster och hoppas därmed också på ytterligare anställningar, inte bara i Stockholm, utan inom hela kedjan säger Jonas Arnström, VD, StjärnaFyrkant ”.

Före mer information
Jonas Arnström | VD
060-16 64 02 | jonas.arnstrom@stjarnafyrkant.se

Henric Lööv | Ansvarig Produkt och tjänsteutveckling
070-344 15 31 | henric.loov@stjarnafyrkant.se

Om StjärnaFyrkant

StjärnaFyrkant AB är verksamt på företagsmarknaden för mobiltelefoni och fast telefoni. StjärnaFyrkants kärnverksamhet är mobiltelefoni och tillbehör, mobilabonnemang, logistik- och managementlösningar, support och service. I StjärnaFyrkants erbjudande ingår webblösningar som syftar till att optimera kundernas mobila investeringar. StjärnaFyrkant levererar även telefonväxlar, telefoni som tjänst samt en omfattande palett av eftermarknadstjänster för mobiltelefoni. Eftermarknadstjänsterna inkluderar bland annat säker mobilservice, säker återvinning och återkonfiguration.