Fiskars kasvaa Ranskassa ja avaa Iittala-osastoja Printemps-tavarataloissa

Fiskars Oyj Abp                 Lehdistötiedote                     7.9.2012

Fiskarsin keskittyminen ja investoinnit brändeihin näkyvät myönteisesti Ranskassa, jossa yhtiön kansainväliset pääbrändit Iittala ja Fiskars ovat saaneet uutta jakelua. Iittala, konsernin kansainvälinen brändi kattauksessa ja sisustamisessa, on nyt avannut brändiosastot kuuluisissa Printemps-tavarataloissa Pariisissa ja Caenissa. Iittalan ajaton muotoilu on myös näkyvästi esillä tänään avautuvilla Maison & Objet –messuilla Pariisissa.

“Printemps on yksi maailman tunnetuimpia tavarataloja, ja nämä brändiosastot ovat Iittalalle hieno avaus uudella markkinalla. Fiskarsin strategiana on tuoda ainutlaatuiset tuotteemme kuluttajien ulottuville ympäri maailman myymällä koko valikoimaamme kullakin markkinalla, ja Ranska on hyvä esimerkki strategiamme tuloksista. Fiskars on ollut Ranskassa pitkään vahva puutarhatuotteissa, ja nyt näemme lupaavaa kasvua kodinliiketoiminnassa niin kattauksen ja sisustamisen kuin keittiön tuotteissa. Yhtiöllämme on suuria kaupallisia mahdollisuuksia Keski-Euroopassa, jossa meidät jo tunnetaan laadusta ja innovatiivisuudesta ja suhteemme kauppaan ovat hyvät ”, sanoi Kari Kauniskangas, Fiskarsin toimitusjohtaja.

Fiskars-brändi on Ranskan markkinajohtaja puutarhan käsityökaluissa, ja vuonna 2012 myös Fiskars-brändin keittiötuotteet ovat saaneet Ranskassa laajan jakelun valituissa Carrefour-tavarataloissa.

Fiskars on vahvistanut markkinajohtajuuttaan puutarhan käsityökaluissa edelleen onnistuneilla mainoskampanjoilla.Heinäkuussa 2012 ranskalaiset puutarha- ja rautakauppiaat äänestivät Jardineries-lehden järjestämässä äänestyksessä Fiskarsin neljättä kertaa peräkkäin parhaaksi tavarantoimittajaksi puutarhatyökalujen kategoriassa.

Lisätietoja:
Director, Corporate Communications Anu Ilvonen, puh. 0204 39 5446

Valokuvia Pariisin Printempsin Iittala-osastosta löytyy Fiskars kodinliiketoiminnan kuvapankista.

Fiskars tarjoaa kuluttajatuotteita kotiin, puutarhaan ja ulkoiluun. Konsernin kansainväliset pääbrändit ovat Fiskars, Iittala ja Gerber. Vuonna 1649 perustettu Fiskars on Suomen vanhin yritys ja on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. Vuonna 2011 Fiskarsin liikevaihto oli 743 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä oli noin 3 400 yli 20 maassa. www.fiskarsgroup.fi.

Printemps Pariisi Iittala-osasto Pariisin Printempsissa

20120907 Fiskars France_Fin.pdf