Ei syytettä Finnairin toimitusjohtajan asuntoasiassa

FINNAIR OYJ   PÖRSSITIEDOTE  10.8.2012 KLO 10.00

Finnair tiedotti 3.3.2012, että poliisi oli oma-aloitteisesti käynnistänyt esitutkinnan Finnairin toimitusjohtaja Mika Vehviläisen asuntoasiassa. Asia siirtyi syyteharkintaan kesäkuussa.

Apulaisvaltakunnansyyttäjä Jorma Kalske on saanut harkintansa valmiiksi ja päättänyt sen perusteella, että hän ei syytä asiassa ketään.  Syyttäjä on tänään tiedottanut päätöksestään.

Finnairin hallitus näkee erittäin hyväksi ja tärkeäksi sen, että tämä asia on nyt huolellisesti tutkittu ja että syyttäjä on katsonut, että aihetta syytteeseen ei ole. On hyvä, että asiasta saatiin päätös nopeasti.

Hallitus toivoo ja tekee parhaansa sen eteen, että yhtiö voi nyt keskittyä taloutensa vahvistamiseen ja tulevaisuutensa rakentamiseen, jotta Suomessa jatkossakin on hyvä lentoyhtiö. On ensiarvoisen tärkeätä, että yhtiö, sen johto ja koko henkilöstö voivat keskittyä yhtiön mahdollisuuksiin erittäin vaativissa markkinaoloissa.

Finnairin hallitus ymmärtää hyvin asian herättämät voimakkaat tunteet ja  sen ympärillä käydyn yhteiskunnallisen keskustelun. Hallitus kehittää yhtiön toimintatapoja ja hallintokäytäntöjä edelleen ja ottaa vastuun siitä, että Finnair kaikessa toiminnassaan noudattaa parhaita eettisiä periaatteita. Toimitusjohtaja Mika Vehviläisellä on yhtiön hallituksen täysi tuki ja luottamus.

Yhteydenotot: Finnair Media Desk, puh. 09 818 4020, comms@finnair.fi