Hyväntekeväisyys kannusti vastaamaan SRV:n asumisen kyselyyn

Espoo, Suomi, 2012-09-11 09:35 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Lehdistötiedote
11.9.2012

SRV on käynnistänyt laajamittaisen tutkimuksen suomalaisten asumiseen liittyvistä toiveista. Tutkimuksen ensimmäisessä vaiheessa järjestettiin kysely Tampereen asuntomessuilla. Messuvieraat saivat SRV:n osastolla käsiinsä tablet-tietokoneen, jonka graafinen kyselyohjelmisto sai ihmiset pohtimaan omaan asumiseensa liittyvien toiveidensa painotuksia.

– Asuntomessuvieraat vastasivat erittäin aktiivisesti kyselyymme ja saimme kuukauden aikana lähes 4 400 vastausta. Kiitoksena meille annetusta ajasta ja arvokkaista tiedoista olemme luvanneet lahjoittaa jokaisen vastaajan puolesta 0,40 euroa lastensuojelutyötä tekevälle SOS-Lapsikylä-yhdistykselle, SRV:n asuntojen myyntijohtaja Marja Kuosma kertoo.

Kuosma luovutti ylöspäin pyöristetyn 2000 euron lahjoituskortin SOS-Lapsikylän toiminnanjohtaja Jari Ketolalle tänään Helsingissä. Lahjoituksen lisäksi SRV arpoi kyselyyn vastanneiden kesken yhden iPad -laitteen. Onnetar suosi säkyläläistä Kari Mäkitaloa.

SOS-Lapsikylä oli aktiivisesti mukana asuntomessuilla SRV:n toteuttamalla kerrostalokohteella. Asuntomessualueelle rakennettiin Tampereen ensimmäinen SOS-Lapsikylän sijaiskoti. Tavalliseen pienkerrostaloon saatiin tilava perhekoti yhdistämällä kaksi pienempää huoneistoa.

– SRV on ollut rakentajana meille erinomainen ja joustava kumppani, joka haluaa osoittaa myös yhteiskuntavastuutaan tukemalla työtämme, Jari Ketola kiittää.

SRV:n toteuttaman kyselyn perusteella suomalaiset kaipaavat asumiseen erityisesti viihteellisyyttä. Turvallisuus ja toimivuus mielletään usein asuntojen perusominaisuuksiksi, joiden toteutuessa painotetaan arkea helpottavia ja elämyksiä tuottavia asumisratkaisuja. Erityisesti kaupunkiasumiseen mieltyneet korostivat asumisen viihteellisyyttä.

– Kerromme kyselyn tuloksista tarkemmin tämän viikon torstaina, jolloin jatkamme kyselyn seuraavalla vaiheella Helsingissä käynnistyvillä Habitare-messuilla. Habitaressa pyrimme syventämään erityisesti viihteellisyydelle annettuja merkityksiä, Kuosma sanoo.

SRV Yhtiöt Oyj

Lisätietoja: