Tiedon osakkeenomistajien nimitystoimikunnan kokoonpano

Tieto Oyj PÖRSSITIEDOTE 18.9.2012, klo 10.00

Tiedon osakkeenomistajien nimitystoimikunta koostuu neljästä suurimpien osakkeenomistajien vuosittain nimeämästä jäsenestä sekä yhtiön hallituksen puheenjohtajasta.

Yhtiön suurimmat osakkeenomistajat määräytyivät suomalaiseen ja ruotsalaiseen arvo-osuusjärjestelmään 31.8.2012 rekisteröityjen omistusten perusteella. Osakkeenomistajat nimesivät toimikuntaan seuraavat jäsenet:

Lars Förberg, Managing Partner, Cevian Capital,
Kari Järvinen, toimitusjohtaja, Solidium Oy,
Timo Ritakallio, varatoimitusjohtaja, Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen,
Pekka Pajamo, talousjohtaja, Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma ja
Markku Pohjola, hallituksen puheenjohtaja, Tieto Oyj.

Suurimman osakkeenomistajan nimeämä jäsen toimii osakkeenomistajien nimitystoimikunnan puheenjohtajana, ellei toimikunta toisin päätä.

Tieto Oyj:n varsinainen yhtiökokous 2010 päätti perustaa toistaiseksi voimassaolevan osakkeenomistajien nimitystoimikunnan. Toimikunnan tehtävänä on valmistella hallituksen jäsenten valintaan ja palkitsemiseen liittyvät ehdotukset varsinaiselle yhtiökokoukselle.

Lisätietoja:

Lakiasiainjohtaja Jouko Lonka, puh. 020 727 8182, 0400 424 451, jouko.lonka(at)tieto.com

TIETO OYJ

NASDAQ OMX Stockholm
Keskeiset tiedotusvälineet

Tieto on Pohjois-Euroopan johtava tietotekniikka- ja tuotekehityspalveluyhtiö. Pitkälle erikoistuneiden tietotekniikkaratkaisujemme ja -palvelujemme sekä vahvan teknologia-alustamme ansiosta voimme tarjota merkittäviä liiketoimintahyötyjä niin paikallisille kuin kansainvälisesti toimiville asiakkaillemme. Olemme luotettu kumppani liiketoiminnan muutoksessa ja riittävän lähellä asiakkaitamme ymmärtääksemme näiden yksilölliset tarpeet. Palveluksessamme on noin 18 000 tietotekniikan asiantuntijaa, ja yhteisenä tavoitteenamme on olla johtava palveluintegraattori, joka luo parhaita palvelukokemuksia tietotekniikan alueella. www.tieto.fi