Outokumpu on jättänyt Euroopan komissiolle ehdotuksen Inoxum-yrityskauppaan liittyvistä myönnytyksistä

OUTOKUMPU OYJ
PÖRSSITIEDOTE
20.9.2012 klo 9.30

Euroopan komissio on ilmoittanut Outokummulle, että Outokummun ja Inoxumin ehdotetun yhdistymisen hyväksyminen edellyttää ehtoja, joiden myötä Outokumpu myy osan Inoxumin ja Outokummun yhdistetyistä toiminnoista.

Euroopan komission kanssa käytyjen keskustelujen pohjalta Outokumpu on jättänyt komissiolle ehdotuksensa, jonka mukaan se myisi Ruotsin sulatto- ja kylmävalssaustoiminnot Avestassa, Nybyssä ja Klosterissa sekä osan Euroopan myyntiverkostostaan. Lisäksi ehdotukseen kuuluu Avestaan lisättävä kylmävalssauskapasiteetti.

Outokummun jätettyä ehdotuksensa Euroopan komissio on pidentänyt yrityskaupan käsittelyaikaa 16.11.2012 asti. Euroopan komission odotetaan pian aloittavan markkinatestauksen, jossa arvioidaan Outokummun esittämää ehdotusta.

“Olemme jättäneet Euroopan komissiolle ehdotuksen vastataksemme komission esittämiin kilpailullisiin näkökohtiin ja jatkamme nyt rakentavaa keskustelua komission kanssa. Olemme täysin sitoutuneita toteuttamaan tämän strategisesti merkittävän kaupan”, sanoo Outokummun toimitusjohtaja Mika Seitovirta.

Käsittely Euroopan komissiossa jatkuu, eikä asiassa ole vielä tehty mitään sitovia sopimuksia tai päätöksiä. Viranomaisprosessin luottamuksellisuudesta johtuen Outokumpu ei voi kertoa enempää yksityiskohtia asiasta. Outokummun tavoite on toteuttaa yrityskauppa vuoden 2012 loppuun mennessä.

Lisätietoja:

Sijoittajat:

Kari Tuutti
puh. (09) 421 2432, matkapuh. 040 717 0830

Media:

Saara Tahvanainen
puh. (09) 421 3265, matkapuh. 040 589 0223

OUTOKUMPU OYJ

Outokumpu on yksi maailman johtavista ruostumattoman teräksen tuottajista, jonka visiona on olla alan kiistaton ykkönen. Useilla eri aloilla toimivat asiakkaamme ympäri maailmaa käyttävät ruostumatonta terästämme ja palvelujamme. Ruostumaton teräs on sataprosenttisesti kierrätettävä, erittäin luja ja pitkäikäinen materiaali, joka on kestävän tulevaisuuden tärkeimpiä rakennusaineita. Outokummun palveluksessa on noin 8 000 henkilöä yli 30 maassa. Pääkonttori sijaitsee Espoossa. Outokumpu on listattuna NASDAQ OMX Helsingissä. www.outokumpu.com

FIN Remedy 20.9.2012.pdf