Afgørelse i sag om ledelsens aktiehandel

I forlængelse af selskabsmeddelelse nr. 232 af 6. marts 2012 vedrørende efterforskning af adm. direktør Keld Thorsen og bestyrelsesmedlem Lene Halls køb af aktier i Glunz & Jensen A/S i januar 2010 er der i dag afsagt dom af Retten i Lyngby.

Ringsted, Danmark, 2012-09-20 17:05 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Selskabsmeddelelse nr. 242
20. september 2012

De to personers aktiekøb fandt sted, efter at bestyrelsen i Glunz & Jensen A/S havde tilladt insidere at handle aktier, idet det såkaldte ”handelsvindue” blev åbnet på et forudgående bestyrelsesmøde.

Finanstilsynet fandt imidlertid, at de offentliggjorte informationer vedrørende en større ordre ikke var tilstrækkelige, da handelsvinduet blev åbnet, hvorfor Keld Thorsen og Lene Hall gjorde sig skyldige i insiderhandel.

Byretten har i dag afgjort, at Keld Thorsen og Lene Hall med deres aktiekøb har gjort sig skyldige i overtrædelse af værdipapirhandelslovens § 94 stk. 1, 1. pkt., jf. § 35, stk. 1.

Adm. direktør Keld Thorsen er på det grundlag idømt en betinget dom samt en tillægsbøde på DKK 25.000. Bestyrelsesmedlem Lene Hall er på samme grundlag idømt en betinget dom samt en tillægsbøde på DKK 5.000.

Begge personer tager dommen til efterretning og forventer ikke at appellere denne.

Bestyrelsesformand for Glunz & Jensen A/S, Søren Stensdal siger i en kommentar til afgørelsen: ”Bestyrelsen i Glunz & Jensen har med beklagelse noteret sig byrettens afgørelse, men dommen får fra Glunz & Jensens side ingen betydning for Keld Thorsen som adm. direktør eller for bestyrelsesmedlem Lene Hall. Den daværende bestyrelse åbnede handelsvinduet, og de to personer har således handlet aktier i henhold til bestyrelsens retningslinjer. Vi indskærper naturligvis retningslinjerne for insiderhandel i selskabet, og anser i øvrigt sagen for afsluttet.”

For yderligere information kontakt:

Bestyrelsesformand Søren Stensdal på telefon +45 2810 0121

242_dk.pdf