Trifork A/S – Samarbejde om Next Step Citizen

Meddelelse nr. 14/2012

Aarhus, den 26. september 2012, 2012-09-26 09:19 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Trifork og Syd Energi (SE) arbejder på etablering af et fælles samarbejde i et nyt selskab: Next Step Citizen A/S.

Next Step Citizen A/S vil blive et nydannet selskab, der får til huse i Esbjergs nye erhvervspark: Next Step City.

Det er hensigten at Next Step Citizen A/S skal fokusere på totalleverancer af telemedicinske ydelser til den offentlige sektor i Danmark. Dette vil kunne skabe rigtig god synergi til både SEs bredbåndsforretning og Triforks telemedicinske platform.

Der ligger et enormt potentiale i at fremtidssikre samfundet omkring os, og i at styrke forretningsgrundlaget for fiberbredbånd, med nye og bedre services. I mine øjne er det derfor et stort privilegium at kunne samarbejde med Trifork om, at udvikle nogle af de løsninger et bæredygtigt velfærdssamfund i fremtiden skal opbygges af” udtaler CEO i SE, Niels Duedahl, og tilføjer:

” Vi har hørt om rigtig mange ambitioner og tanker i forhold til velfærdsteknologi, men vi ser alt for sjældent at de flotte PowerPoints bliver omsat til reel handling. Vi går ind i dette samarbejde med Trifork for udvise handling og for at vise verden omkring os, at vi kan gøre visioner til virkelighed”.

”For Trifork vil indgåelsen i dette samarbejde være som en direkte forlængelse af vores strategi hvor vi ønsker at skabe nye innovative produkter der kan være med til at skalere vores forretning yderligere. Next Step Citizen A/S vil være spydspidsen der er fokuseret på produktsalg – mens basisleverancer til selskabet vil komme fra Triforks eksisterende forretningsenheder.” udtaler Triforks CEO, Jørn Larsen.

Det er planen at Trifork vil få en ejerandel på 51% af Next Step Citizen A/S.

Indholdet af denne meddelelse får ingen indflydelse på de tidligere udmeldte forventninger for Trifork i 2012. Trifork forventer for 2012 således fortsat en samlet omsætning på DKKm 230 og et EBITDA-resultat på DKKm 36.

Om Trifork

Trifork blev etableret i 1996 og er børsnoteret på NASDAQ OMX Copenhagen. Virksomheden er en innovativ software udvikling virksomhed der fokuserer på forretningsområderne: Mobile, Agile og Cloud. Trifork udvikler og leverer forretningskritiske IT-systemer til flere sektorer som bl.a.: Finans, Sundhed, Offentlig, Fremstilling og Telekom. Der er 180 medarbejdere fordelt på 7 kontorer i Åarhus, København, London, Zürich, Amsterdam, Krakow, Stockholm og San Francisco. Ved udgangen af 2011 havde Trifork en markedsværdi på DKKm 256 / EURm 34, med en omsætning på DKKm 175 / EURm 23.

Om Syd Energi

Det andelsejede SE, er Danmarks 3.største energiselskab, med hovedsæde i Esbjerg. Det er SE’s vision at skabe de bedste kundeoplevelser indenfor 2 overordnede forretningsområderne; Energi & Klima samt Kommunikation og samtidig være den mest lønsomme aktør i den danske energisektor. Som et andelsselskab, der er ejet af 261.000 kunder, ligger det i SE’s DNA ikke blot at have fokus på kortsigtet overskud og profit. Tværtimod er SE kendetegnet ved at kunne foretage langsigtede investeringer, hvilket bl.a. mia. investeringer i fiberbredbånd vidner om. I 2011 omsatte SE for 2,9 mia. DKK, havde et EBITDA-overskud på 316 mio. DKK . Egenkapitalen har de seneste år ligget stabilt på ca. 9 mia. DKK.

Bestyrelsen, Trifork A/S

Trifork A/S