Seamless tecknar avtal med Webhallen

- Kunder får betala med SEQR i butik och på nätet

Stockholm, 2012-09-27 08:30 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Seamless – noterat på Nasdaq OMX – har tecknat avtal med Webhallen om att låta sina kunder betala med SEQR. Därmed kan Webhallens kunder från och med oktober betala med sin smartphone. Avtalet innebär att Seamless får en andel av omsättningen som går via SEQR.

Webhallen omsatte i sina sju butiker och på nätet 815 Mkr 2011. Bolaget ingår i brittiska Dixon Retail plc som är en av Europas största detaljhandelskedjor för hemelektronik med sina 1 200 butiker i 28 länder.

– Det är mycket kul att Webhallens teknikglada kunder får möta SEQR i både butik och på nätet. Dessutom är det självklart värdefullt att få en relation med en av Europas ledande detaljhandelskedjor, säger Peter Fredell, VD Seamless.

SEQR har på kort tid rönt stor uppskattning bland såväl handlare som konsumenter. Detta tack vare att lösningen kringgår kortföretagens höga avgifter. SEQR är dessutom enkel att använda och installera samt säkrare än att betala med kort.

– Vi ser SEQR som en naturlig komplettering till våra befintliga betalsätt och som ett led i att fortsätta vår framgångsrika tillväxt. Allt fler använder sig av smartphones, så det känns bra att kunna bredda vårt utbud av säkra mobila betalningar, och därigenom erbjuda våra kunder ytterligare alternativ. På sikt känner vi att efterfrågan bara kommer att bli större och större, så det är mycket positivt att än en gång ligga i framkant, säger Wilhelm Sporrong, VD Webhallen.

För ytterligare information kontakta:

Peter Fredell, VD Seamless Distribution AB, tel. 08-564 878 00, peter.fredell@seamless.se

Emil Wikström, chef för SEQR, Seamless, tel. 0709-84 55 65, emil.wikstrom@seamless.se

Olivera Andersson, kommunikationschef, Seamless, tel. 070-660 51 96, olivera.andersson@seamless.se

Wilhelm Sporrong, VD, Webhallen Sverige AB, tel 08-673 60 00

Om Webhallen

Webhallen Sverige AB som koncept grundades 1999 i en liten lägenhet i centrala Stockholm och har på kort tid vuxit till att vara en av Sveriges ledande återförsäljare inom hårdvara, hemelektronik, gadgets, spel och film. Framgångskonceptet har hela tiden varit att ständigt expandera och tänka stort, samtidigt som Webhallen håller ett stadigt tag om sina rötter som hårdvaru-och spelentusiaster. Till dags dato har Webhallen sju fysiska butiker utspridda från Malmö till Uppsala, försäljning via postorder samt webbutik och cirka 145 anställda. Under 2011 omsatte Webhallen cirka 815 miljoner. Webhallen Sverige AB, ingår i Pixmania.com som är en del av Dixon Retail gruppen.

Om Seamless

Seamless är en av världens ledande leverantörer av betalsystem för mobiltelefoner och hanterar årligen över 3,1 miljarder transaktioner genom 525 000 aktiva försäljningsställen. Detta kombinerat med över elva års erfarenhet och närvaro i 26 länder ger Seamless en stark position på mobilbetalningsmarknaden. Det är företagets unika transaktionsplattform som gör SEQR möjligt. Seamless handlas på Nasdaq OMX Stockholm, kortnamn SEAM.

www.seamless.se

Om SEQR

SEQR, utvecklat av Seamless, är marknadens enklaste och snabbaste lösning för mobila betalningar. Allt kunden behöver göra är att med SEQR-appen skanna en QR-kod vid kassan och godkänna betalningen med sin PIN-kod. SEQR fungerar lika enkelt i fysisk handel och i e-handel och är både snabbare och säkrare än kortbetalningar. Tack vare tekniken krävs ingen investering av handlaren. Det räcker med en dekal med en QR-kod vid kassan och sedan sparar handlaren pengar på varje transaktion tack vare den mycket låga transaktionsavgiften.

www.seqr.se – Twitter:@seqrse – facebook.com/seqrse

Denna information är sådan som Seamless Distribution AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 27 september 2012 klockan 08.30.

Pressmeddelande Webhallen 20120927.pdf