Anoto Group AB (publ.) får order på 3 200 pennor från globalt försäkringsbolag

Lund, 27 september, 2012 – Ett globalt försäkringsbolag har lagt en order på 3 200 digitala pennor från Anoto. Pennorna kommer att levereras i oktober 2012.

"Vi är mycket glada över denna beställning. Vi ser en stor potential inom försäkringsbranschen och ordern stärker ytterligare framtiden för Anotos teknologi inom mobil datafångst," säger Stein Revelsby, VD, Anoto Group AB (publ.). "Företagens behov att minska sina utgifter i samband med dokumenthantering och pappersflöden är större än någonsin. Anotos mission är att hjälpa företag att spara tid och pengar genom att tillhandahålla lättanvända digitala skrivverktyg."

Informationen är sådan som Anoto Group AB (publ.) ska offentliggöra enligt lagen om börs- och clearingverksamhet och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 27 september 2012 kl. 08:45.

För ytterligare information kontakta:

Stein Revelsby, VD
Anoto Group AB

Anoto Group AB
Anoto Group är världsledande inom digital penn- och pappersteknologi och är skapare av det första kommersiella systemet för digitala pennor och papper, vilket möjliggör snabb och pålitlig överföring av handskriven text till digital form. Anoto verkar genom ett globalt partnernätverk som fokuserar på användarvänliga lösningar för effektiv insamling, överföring och lagring av data inom olika affärsområden som t. ex. vård, bank och finans, transport och logistik samt utbildning. Anoto Group har ca 110 anställda och har sitt huvudkontor i Lund (Sverige). Bolaget har även kontor i Guildford samt Wetherby (Storbritannien), Boston (USA) och Tokyo (Japan). Anoto Group AB:s aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm Small Cap-lista under tickern ANOT. För mer information: www.anoto.com

Order pennor 27 sept 2012_sv.pdf