Udbetaling af opsamlede midler til obligationsejerne

Som beskrevet i fondsbørsmeddelelse nr. 71 blev det på obligationsejermødet den 18. februar 2011 enstemmigt vedtaget at der alene foretages udbetalinger til obligationsejerne, når der kan udbetales minimum 2 kurspoint af obligationslånets hovedstol og i forbindelse med indfrielse af gældsbrevet.

Udbetaling af de indtil nu opsamlede midler vil ske som en corporate action fredag den 12. oktober 2012 eller snarest muligt derefter. Der vil blive fremsendt særskilt meddelelse til obligationsejerne fra VP.

Det er aftalt, at beløbet, der udgør 2,04% af den nominelle hovedstol, er tilbagebetaling af hovedstolen, men i forbindelse med betalingen, vil der rent teknisk ikke blive ændret på den nominelle hovedstol registreret i VP.

Som beskrevet i fondsbørsmeddelelserne nr. 70, 75, 76, 81 og 83 forventes der yderligere udbetalinger. Afregning af yderligere beløb vil ske på samme måde som beskrevet ovenfor indtil, der ikke er yderligere midler at udbetale, hvorefter obligationerne vil blive udtrukket til en kurs svarende til den sidste udbetaling.

De samlede udbetalinger forventes at udgøre 36-38 % af den oprindelige nominelle hovedstol.

Efter ovenstående betaling forventes der at restere en udbetaling på ca. 17-19%.

Spørgsmål vedrørende denne meddelelse kan rettes til bestyrelsesformand Palle
         Gyldenløve på telefon +45 4333 8000.

Yderligere information om Property Bonds VIII A/S kan findes på selskabets hjemmeside,
         www.propertybondsVIII.dk.

SM nr. 88 - 2012 - Udbetaling af provenu d. 121012.pdf