Seamless tecknar avtal med Kjell & Company

Stockholm, 2012-10-03 14:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Seamless – noterat på Nasdaq OMX – har tecknat avtal med butikskedjan Kjell & Company som innebär att deras kunder inom kort kommer att kunna betala med SEQR i butik med hjälp av sin smartphone. Avtalet innebär att Seamless får en andel av omsättningen som går via SEQR.

Kjell & Company levererar Nordens bredaste sortiment av tillbehör till hemelektronik genom sitt rikstäckande butiksnät om 63 butiker och webbhandel på www.kjell.com. Företaget omsatte 684 Mkr under 2011 och är inne i en kraftig expansionsfas.

– Vi är mycket glada över att Kjell & Company bestämt sig för att erbjuda sina butikskunder att betala med SEQR. För oss innebär samarbetet ett bevis på att SEQR är en mobil betalningslösning som fortsätter att attrahera fler och fler handlare och användare, säger Peter Fredell, VD Seamless.

SEQR har på kort tid rönt stor uppskattning bland såväl handlare som konsumenter. Detta tack vare att lösningen kringgår kortföretagens höga avgifter. SEQR är dessutom enkel att använda och installera samt säkrare än att betala med kort.

– Med vårt breda sortiment av mobiltillbehör hjälper vi dagligen kunder att hitta nya lösningar som låter dem göra mer med sina smarta telefoner. Den nya innovativa betalningslösningen SEQR kommer därför att passa perfekt i våra butiker och tillföra ett mervärde för våra kunder. Vi är imponerade över hur snabbt och smidigt det går att integrera SEQR med kassasystemet. Vi tror att SEQR har stor potential att underlätta betalningar samtidigt som systemet kommer innebära lägre kostnader per transaktion, säger Martin Knutson, IT-chef på Kjell & Company.

Om Seamless

Seamless är en av världens ledande leverantörer av betalsystem för mobiltelefoner och hanterar årligen över 3,1 miljarder transaktioner genom 525 000 aktiva försäljningsställen. Detta kombinerat med över elva års erfarenhet och närvaro i 26 länder ger Seamless en stark position på mobilbetalningsmarknaden. Det är företagets unika transaktionsplattform som gör SEQR möjligt. Seamless handlas på Nasdaq OMX Stockholm, kortnamn SEAM.

www.seamless.se

Om SEQR

SEQR, utvecklat av Seamless, är marknadens enklaste och snabbaste lösning för mobila betalningar. Allt kunden behöver göra är att med SEQR-appen skanna en QR-kod vid kassan och godkänna betalningen med sin PIN-kod. SEQR fungerar lika enkelt i fysisk handel och i e-handel och är både snabbare och säkrare än kortbetalningar. Tack vare tekniken krävs ingen investering av handlaren. Det räcker med en dekal med en QR-kod vid kassan och sedan sparar handlaren pengar på varje transaktion tack vare den mycket låga transaktionsavgiften.

www.seqr.se – Twitter:@seqrse – facebook.com/seqrse

För ytterligare information kontakta:

Peter Fredell, VD Seamless Distribution AB, tel. 08-564 878 00, peter.fredell@seamless.se

Emil Wikström, chef för SEQR, Seamless, tel. 0709-84 55 65, emil.wikstrom@seamless.se

Olivera Andersson, kommunikationschef, Seamless, tel. 070-660 51 96, olivera.andersson@seamless.se

Martin Knutson, IT-chef Kjell & Company, tel. 040-680 25 00

Denna information är sådan som Seamless Distribution AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 3 oktober 2012 klockan 14.00.

Pressmeddelande_Seamless_Kjell&Company_121003.pdf