PAULI LEPPÄNEN NIMITETTY QPR SOFTWAREN TALOUSJOHTAJAKSI

QPR SOFTWARE OYJ             PÖRSSITIEDOTE      4.10.2012 KLO 17:00

PAULI LEPPÄNEN NIMITETTY QPR SOFTWAREN TALOUSJOHTAJAKSI

Pauli Leppänen (s. 1965) on nimitetty QPR Software Oyj:n talousjohtajaksi 7.1.2013 alkaen. Hän siirtyy QPR:n palvelukseen Sagacitas Finance Partners Oy:stä, jossa hän on toiminut partnerina. Sagacitas on kokeneiden talous- ja rahoitusammattilaisten muodostama konsulttiyritys, joka on erikoistunut asiakkaidensa strategiseen ja taloudelliseen neuvontaan. Leppänen on myös ruotsalaisen PL Competence AB –konsulttiyrityksen perustaja. Yhtiö on erikoistunut taloushallinnon neuvontaan, määräaikaisiin johtamistehtäviin sekä tarjoaa palveluja Kiinaan liittyvissä yritys- ja muissa asioissa.

”Pauli Leppänen tuo QPR:ään kansainvälisessä liiketoimintaympäristössä hankitun vahvan johdon laskentatoimen, taloushallinnon, sidosryhmäraportoinnin, riskienhallinnan ja sisäisen valvonnan asiantuntemuksensa. Uskon, että hänen osaamisensa tukee merkittävällä tavalla liiketoimintamme kasvua tulevaisuudessa, sanoo QPR:n toimitusjohtaja Jari Jaakkola.

Ennen nykyisiä tehtäviään Pauli Leppänen on toiminut seuraavissa tehtävissä: konsernin talouspäällikkö ja vt. talous- ja rahoitusjohtaja TeliaSonera AB:ssa (2003–2010), Sonera Oyj:n konsernin talouspäällikkö (2000–2002) ja projektipäällikkö (1998-1999),konsernin laskentapäällikkö Outokumpu Oyj:ssä (1994–1997) ja liiketoiminta-alueen Controller Outokumpu Technology Oy:ssä (1990–1993).

QPR Software Oyj:n nykyinen talousjohtaja Päivi Martti jatkaa tehtävässään 7.1.2013 saakka. Tämän jälkeen hän siirtyy omasta aloitteestaan yhtiön sisällä muihin tehtäviin.

QPR SOFTWARE OYJ

Jari Jaakkola