Afgørelse vedrørende Finanstilsynets anklage mod Glunz & Jensen om for sen børsinformation

I forlængelse af børsmeddelelse nr. 238 af 15. maj 2012 vedrørende Finanstilsynets anklage af Glunz & Jensen for at give for sen børsinformation har selskabet i dag modtaget et bødeforlæg på DKK 50.000.

Ringsted, Danmark, 2012-10-10 15:59 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Selskabsmeddelelse nr. 247
10. oktober 2012

Sagen vedrører en kontraktuel fortrolig aftale, som Glunz & Jensen indgik i januar 2010. Statsadvokaten for særlig økonomisk kriminalitet (SØK) har nu afgjort, at selskabet ikke overholdt forpligtelsen efter værdipapirhandelslovens § 93, stk. 1, jf. stk. 6, jf. § 27, stk. 1 til hurtigst muligt at offentliggøre intern viden.

Glunz & Jensen er fortsat af den opfattelse, at selskabet handlede rettidigt i forbindelse med offentliggørelse af den pågældende aftale efter dens indgåelse. Selskabets ledelse ønsker dog ikke at forfølge dette synspunkt yderligere i lyset af de økonomiske og ikke mindst ledelsesmæssige ressourcer dette vil kræve. Det er derfor besluttet at acceptere bødeforlægget, således at sagen kan afsluttes dags dato.

For yderligere information kontakt:

Bestyrelsesformand Søren Stensdal på telefon +45 2810 0121

247_dk.pdf