Siili Solutions Oyj listautuu First North Finland -markkinapaikalle

Helsinki, 15. lokakuuta 2012 – Kaupankäynti Siili Solutions Oyj:n (kaupankäyntitunnus: SIILI) osakkeilla alkaa tänään First North Finland –markkinapaikalla Helsingissä. Siili Solutionsin toimialaluokitus on teknologia. First North Finland on kasvuyhtiöille suunniteltu monenkeskinen markkinapaikka, jota NASDAQ OMX Helsinki on ylläpitänyt  4.4.2011 alkaen.

Siili Solutions on vuonna 2005 perustettu suomalainen ohjelmistojärjestelmien kehityspalveluita tarjoava yritys, joka tuottaa koko tietojärjestelmän kattavia IT-asiantuntijapalveluita julkishallinnolle, pankeille, mediatoimialalle ja teollisuudelle. Siilin toiminnan lähtökohtana on tukea asiakkaansa kilpailukykyä ketterän tietojärjestelmäkehityksen avulla. Yhtiö auttaa asiakkaitaan määrittelemään, kehittämään ja käyttöönottamaan heidän tarpeisiinsa parhaimman ja nykyiseen tietojärjestelmäänsä sopivimman ohjelmistoteknisen ratkaisun.

NASDAQ OMX Helsingin toimitusjohtaja Lauri Rosendahl sanoi: “On ilo toivottaa Siili Solutions tervetulleeksi First North –markkinapaikalle. Siili Solutions on erinomainen lisä suomalaisten listattujen yritysten joukkoon. Toivomme Siili Solutionsin esimerkin antavan muillekin yrityksille vahvan viestin, että listautuminen on varteenotettava vaihtoehto kasvun rahoittamiseksi”.

Siili Solutionsin toimitusjohtaja Seppo Kuula kommentoi: ” Listautumisprosessimme lähtökohtana oli tehdä Siilistä liiketoiminnallisesti entistä vahvempi ja avoimempi yhtiö, ja olemme erittäin tyytyväisiä jo tässä vaiheessa saavuttamiimme tuloksiin. Listautumisantimme positiivinen vastaanotto indikoi laajaa luottamusta Siilin tarjooman ja taloudellisen suorituskyvyn perusteisiin sekä osoittaa First North Finland -markkinapaikan toimivuuden. Haluankin kiittää uusia osakkeenomistajiamme luottamuksesta ja toivottaa heidät tervetulleiksi Siili-perheen jäseniksi”.

- # -

First North –markkinapaikka
First North on säännelty monenkeskinen markkinapaikka, jota ylläpitävät eri NASDAQ OMX Nordiciin kuuluvat pörssit. First North ei ole EU:n direktiivin mukainen säännelty markkinapaikka. First North -markkinapaikalla liikkeellelaskijat ovat First North -sääntöjen alaisia eikä liikkeeseenlaskijoita koske säännellyn markkinapaikan kaupankäynnin kohteeksi ottamiseen liittyvät vaatimukset. Sijoittaminen First North -yhtiöihin saattaa sisältää suuremman riskin kuin säännellyllä markkinalla oleviin yhtiöihin sijoittaminen.

NASDAQ OMX
Elektronisen pörssitoiminnan edelläkävijä NASDAQ OMX Group, Inc. vauhdittaa talouskehitystä ja tarjoaa edistyksellisiä teknologioita, jotka kattavat pörssikaupankäynnin kaikki osa-alueet aina riskienhallinnasta kaupankäyntiin, markkinavalvontaan ja selvitystoimintaan. Euroopassa ja Yhdysvalloissa NASDAQ OMX toimii yhteensä 24 markkinalla, omistaa kolme selvitystoimintaa harjoittavaa yhtiötä ja viisi arvopaperikeskusta. Kaupankäynnin kohteena ovat osakkeet, optiot, korkotuotteet, johdannaiset, hyödykkeet, futuurit ja strukturoidut tuotteet. Teknologiamme pystyy käsittelemään yli miljoona viestiä sekunnissa alle 40 mikrosekunnin nopeudella 99,999 prosenttia ajasta ja pyörittää yli 70 pörssin toimintaa 50 kehittyneellä ja kasvavalla markkinalla. Joka kymmenes pörssikauppa maailmassa toteutetaan NASDAQ OMX:n teknologialla. Yhtiön palkitut datatuotteet ja maailmanlaajuiset indeksituotteet ovat rahoitusmarkkinoilla jo käsite. NASDAQ OMX:n listoilla on 3 400 yhtiötä, joiden yhteenlaskettu markkina-arvo on 6 biljoonaa dollaria ja joiden innovaatiot muokkaavat maailmaamme. NASDAQ OMX tarjoaa näille huomisen ideoille pääoman hankintamahdollisuuksia tänään.Tervetuloa sinne, missä maailma ottaa päivittäin ison harppauksen eteenpäin - Tervetuloa NASDAQ OMX:n vuosisadalle. NASDAQ OMX Nordic ja NASDAQ OMX Baltic eivät ole juridisia yksikköjä, vaan termi kuvaa NASDAQ OMX –konsernin yhteistä tarjontaa Helsingissä, Kööpenhaminassa, Tukholmassa, Islannissa, Tallinnassa, Riiassa ja Vilnassa. Lisätietoa NASDAQ OMX:stä löytyy osoitteesta http://www.nasdaqomx.com. NASDAQ OMX:ä voi seurata myös Facebookissa (http://www.facebook.com/NASDAQ) ja Twitterissä (http://www.twitter.com/nasdaqomx). (Kaupankäyntitunnus: NDAQ. S&P 500 –yritys.)

Cautionary Note Regarding Forward-Looking Statements
The matters described herein contain forward-looking statements that are made under the Safe Harbor provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. These statements include, but are not limited to, statements about NASDAQ OMX's products and offerings. We caution that these statements are not guarantees of future performance. Actual results may differ materially from those expressed or implied in the forward-looking statements. Forward-looking statements involve a number of risks, uncertainties or other factors beyond NASDAQ OMX's control. These factors include, but are not limited to factors detailed in NASDAQ OMX's annual report on Form 10-K, and periodic reports filed with the U.S. Securities and Exchange Commission. We undertake no obligation to release any revisions to any forward-looking statements.

- # -

Lisätietoja: