Kancera AB observationsnoteras / receives observation status (125/12)

Kancera AB (”Bolaget”) offentliggjorde den 16 oktober 2012 ett pressmeddelande med information om att Bolaget genomför en nyemission, ändrad affärsmodell och fokusering på ett projekt. Enligt gällande regelverk kan ett bolag noterat på NASDAQ OMX Stockholm First North kan observationsnoteras om det föreligger osäkerhet om bolagets ekonomiska situation.

Med anledning av det ovan anförda beslutar NASDAQ OMX Stockholm AB att aktierna i Kancera AB (KAN, ISIN-kod: SE0003622265, orderboks-ID: 80745) ska observations­noteras. Aktierna observationsnoteras fr.o.m. idag den 16 oktober 2012.

On October 16, 2012, Kancera AB (“Company”) published a press release with information regarding a new share issue, changes to the business model and concentration on a single project. The current rules of NASDAQ OMX Stockholm AB state that a company listed on First North can be given observation status if there is a significant uncertainty regarding the company’s financial situation.

With reference to what is stated above NASDAQ OMX Stockholm AB has decided that the shares in Kancera AB (KAN, ISIN Code: SE0003622265, Order Book ID: 80745) will be given observation status. The shares will be given observation status with effect from today 16 October 2012.

För eventuella frågor om detta börsmeddelande vänligen kontakta Patrik Hellgren eller Carl Levin på telefon 08-405 60 00.

For further information concerning this exchange notice please contact Patrik Hellgren or Carl Levin, telephone + 46 8 405 60 00.

Kancera - OBS_121016.pdf