Förslag till justering av bemyndigande från styrelsen i Seamless Distribution AB (publ)

Stockholm, 2012-11-01 07:55 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Styrelsen i Seamless Distribution AB (publ) har lämnat ett förslag till en justering av det bemyndigande om emission av aktier, teckningsoptioner och konvertibler som styrelsen erhöll på årsstämman 2012. Den föreslagna justeringen innebär inga förändringar i antalet aktier som redan är bemyndigade utan enkom i möjligheten att använda bemyndigandet även för finansiering av verksamheten. Utöver detta har styrelsen begärt ett bemyndigande för återköp och överlåtelser av bolagets aktier. Beslut om detta fattas av extra bolagsstämma den 23 november. Kallelse till extra bolagsstämma offentliggörs i separat pressmeddelande.

Syftet med bemyndigandet är primärt att öka bolagets finansiella flexibilitet samt att möjliggöra för en breddning av ägarkretsen. Seamless utvärderar kontinuerligt tillväxtmöjligheter och bemyndigandet ger Seamless möjlighet att på ett snabbt och effektivt sätt finansiera rörelsen samt anskaffa eventuellt tillväxtkapital.

Syftet med bemyndigandet avseende återköp och överlåtelser av bolagets aktier är att ge styrelsen ökat handlingsutrymme i arbetet med bolagets kapitalstruktur samt att generellt underlätta möjligheten för bolaget att finansiera förvärv med egna aktier.

För ytterligare information kontakta:

Peter Fredell, VD Seamless Distribution AB, tel. 08-564 878 00, peter.fredell@seamless.se

Mikael Malmquist, Investor Relations, tel. 070-607 79 70, mikael.malmquist@seamless.se

Denna information är sådan som Seamless Distribution AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 1 november 2012 klockan 07.55.

Seamless Pressrelease bemyndigande 20121101.pdf