KVARTALSRAPPORT, 1 JULI – 30 SEPTEMBER 2012

• Nettoomsättningen blev 26 404 TSEK (21 150) under kvartalet och 63 586 TSEK (45 555) under januari-september.
  • Resultat före av- och nedskrivningar (EBITDA) blev 2 936 TSEK (528) under kvartalet och -2 258 TSEK (-2 244) under januari-september.
  • Rörelseresultatet (EBIT) uppgick till -3 583 TSEK (-3 201) under kvartalet och ‑18 243 TSEK (-9 100) under januari-september.
  • Likvida medel i koncernen uppgick per balansdagen till 8.267 TSEK (1 386 TSEK). Nyemissionslikviden tillfördes koncernen under rapportperioden.
  • Skulden till Cantus Invest AB uppgick per rapportdagen till 39 815 TSEK efter genomförd kvittning i emissionen och 20 500 TSEK till Coordinator Invest AB.
  • Forestlight Entertainment meddelade vid halvårsskiftet att man ingått avsiktsförklaringar avseende förvärv av sina samarbetspartners inom den s.k. Alliansen (Star Media i Norge och Mis Label i Danmark). Förutsättningarna för att gå vidare med förvärven förelåg inte per datumet för denna rapport.
  • Viktiga händelser för dotterbolaget Noble Entertainment:
    • Noble Entertainment befäste tredje platsen under kvartalet på DVD-hyrmarknaden.
    • Noble Entertainment hade under kvartalet ca 175 000 biobesökare - ett rekord för bolaget.

Väsentliga händelser efter rapportperiodens utgång

• Forestlight Entertainment justerar prognosen för 2012. Se mer information under rubriken prognos.
  • Styrelsen bedömer att huvudsakligen Forestlight Entertainment och Noble kommer att behöva göra nedskrivningar i samband med årsbokslutet, det är dock ännu för tidigt att göra några uttalanden om storleken härav.

För eventuella frågor kring kvartalsrapporten, vänligen kontakta
         Peter Levin, VD
         alternativt