Stockmann-konsernin liikevaihto lokakuussa 2012

Helsinki, Suomi, 2012-11-09 12:30 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- STOCKMANN Oyj Abp, Pörssitiedote 9.11.2012 klo 13.30 EET

Stockmann-konsernin liikevaihto kasvoi lokakuussa 4,1 prosenttia ja oli 226,1 miljoonaa euroa. Liikevaihto kasvoi Suomessa 0,4 prosenttia ja ulkomailla 8,1 prosenttia.

Tavarataloryhmän liikevaihto kasvoi 4,5 prosenttia. Onnistunut Hullut Päivät -kampanja vauhditti tavarataloryhmän liikevaihtoa ja kampanja saavutti yhteensä 8 prosentin liikevaihdon kasvun. Lokakuun liikevaihto Suomessa kasvoi 1,4 prosenttia. Liikevaihto kasvoi 10,5 prosenttia ulkomailla. Venäjällä euromääräinen liikevaihto kasvoi tavarataloissa 16,2 prosenttia ja kokonaisuudessaan 11,4 prosenttia, kun mukaan lasketaan Bestseller-franchising-myymälät, jotka suljetaan vuoden 2012 loppuun mennessä.

Muotiketjujen liikevaihto kasvoi 3,0 prosenttia. Suomessa liikevaihto laski 7,5 prosenttia ja ulkomailla liikevaihto kasvoi 5,7 prosenttia. Lindexin euromääräinen liikevaihto kasvoi 5,1 prosenttia vahvistuneen Ruotsin kruunun ansiosta. Paikallisvaluutoissa liikevaihto laski 0,9 prosenttia. Seppälän liikevaihto laski 6,9 prosenttia. Liikevaihto kasvoi Virossa, mutta laski kaikilla muilla markkinoilla. Ukrainan kaksi liikettä lopetettiin lokakuun aikana.

Lokakuun liikevaihto (ilman ALV:tä)

10/2012 Muutos 1-10/2012 Muutos
  Me % Me %
Tavarataloryhmä Suomi       101,3 1,4 695,7 2,5
Tavarataloryhmä ulkomaat    57,7 10,5 342,5 13,6
Tavarataloryhmä yhteensä    159,0 4,5 1 038,1 5,9
Muotiketjut Suomi 12,2 -7,5 135,6 4,1
Muotiketjut ulkomaat  54,9 5,7 524,4 8,0
Muotiketjut yhteensä 67,1 3,0 660,0 7,2
Muu toiminta 0,1   0,5
Suomi yhteensä              113,6 0,4 831,7 2,8
Ulkomaat yhteensä       112,6 8,1 866,9 10,2
Stockmann yhteensä 226,1 4,1 1 698,6 6,4

Muutos-%: muutos verrattuna edellisen vuoden vastaavaan kauteen.

Lisätietoja:
Hannu Penttilä, toimitusjohtaja, puh. (09) 121 5801