YIT ja Outokumpu jatkavat yhteistyötä Tornion tehtaiden kiinteistöjen ylläpidossa

Helsinki, 2012-11-12 09:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- YIT Oyj           Sijoittajauutinen       12.11.2012 klo 10

YIT ja Outokumpu ovat tehneet sopimuksen Tornion tehtaiden kiinteistöjen ylläpidosta. Sopimuksen mukaan YIT vastaa uuden kolmivuotiskauden ajan Tornion tehtaiden kiinteistöjen kokonaisvaltaisesta teknisestä ylläpidosta ja huoltopalveluista sekä kiinteistöjen energiatehokkuuden parantamisesta.

Uusi sopimus on jatkoa vuonna 2010 tehdylle palvelusopimukselle. YIT:n ylläpitämien kiinteistöjen pinta-ala on yhteensä yli 520 000 neliömetriä. Sopimus kattaa kaikki talotekniset järjestelmät, rakennusteknisen kunnossapidon, 24/7-päivystyksen sekä kiinteistövalvomon palvelut. Suunnitellun huollon piirissä on kaikkiaan 1200 laitekokonaisuutta.

– Olemme erittäin tyytyväisiä, että pääsimme sopimukseen YIT:n kanssa kiinteistöjemme kunnossapidosta. Menneen kolmen vuoden aikana olemme kyenneet parantamaan kiinteistöjemme kunnossapidon kustannustehokkuutta ja saattamaan kiinteistöjemme kunnossapidon nykyvaatimusten tasolle. Keskeisiä tekijöitä päätöksessämme jatkaa yhteistyötä YIT:n kanssa olivat asettamamme tavoite kustannustehokkuuden edelleen parantamiseksi sekä uudelle sopimuskaudelle erityistavoitteeksi otettu kiinteistöjemme energiatehokkuuden parantaminen. Uskomme jatkossakin YIT:n kykenevän vastaamaan näihin tavoitteisiimme, sanoo Outokummun Tornion tehtaiden terästuotannon tuotantojohtaja Martti Sassi.

– Haluamme yhteistyössämme tuoda kiinteistöjen ylläpitoon Outokumpua hyödyttäviä ratkaisuja, joilla pystytään saamaan aikaan tehokkaampaa energiankäyttöä ja kustannussäästöjä. Tarpeen mukainen suunniteltu huolto ja taloteknisten järjestelmien energiankulutukseen vaikuttaminen ovat keskeisiä keinoja pyrittäessä kustannustehokkaampaan kiinteistöjen ylläpitoon, sanoo aluejohtaja Martti Kaikkonen YIT:stä.

Lisätietoja:

Martti Kaikkonen, aluejohtaja, YIT Kiinteistötekniset palvelut, puh. 0400 319 812, martti.kaikkonen@yit.fi

YIT viettää 100-vuotisjuhlaa vuonna 2012. Yhtiö perustettiin Suomen suuriruhtinaskuntaan vuonna 1912. Tänä päivänä YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Palvelemme asiakkaita 14 maassa, Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa, 26 000 ammattilaisen voimin. Olemme kasvaneet asiakkaidemme kanssa ja kehittäneet palvelujamme yhteiskuntien muuttuessa. Aiomme jatkaa samalla polulla. Visionamme on olla edelläkävijä hyvän elinympäristön luojana ja ylläpitäjänä. Vuonna 2011 YIT:n liikevaihto oli noin 4,4 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi