Topotarget offentliggør delårsrapport 3. kvartal 2012

Til NASDAQ OMX Copenhagen A/S
Meddelelse nr. 21-12 / København, 12. november 2012

Topotarget har i dag meddelt, at bestyrelsen har behandlet og godkendt selskabets delårsrapport for perioden 1. januar – 30. september 2012.

Hovedtal for perioden 1. januar – 30. september 2012:

• Periodens omsætning udgjorde DKK 3,4 mio. (DKK 67,7 mio. i samme periode sidste år)

• Forsknings- og udviklingsomkostningerne udgjorde i perioden DKK 38,0 mio. (DKK 44,5 mio. i samme periode sidste år)

• Administrationsomkostninger i perioden udgjorde DKK 27,7 mio. (DKK 29,9 mio. i samme periode i 2011)

• Periodens resultat af fortsættende aktiviteter før skat var et underskud på DKK 63,3 mio. kr. mod et underskud på DKK 9,7 mio. i samme periode sidste år

• De finansielle poster udgjorde en finansiel indtægt på DKK 0,1 mio. i perioden mod en omkostning på DKK 1.6 mio. i samme periode sidste år

• Koncernen havde pr. 30. september 2012 likvide beholdninger på i alt DKK 54,1 mio. (DKK 114,3 mio. pr. 31. december 2011)

Der vil blive afholdt telefonkonference i dag kl. 14.00 dansk tid.

CEO Anders Vadsholt vil redegøre for delårsrapporten for 3. kvartal 2012 og besvare spørgsmål. Telefonkonferencen vil foregå på engelsk. En præsentation vil være tilgængelig på Topotargets hjemmeside, www.topotarget.com, før påbegyndelsen af telekonferencen.

For deltagelse i telekonferencen, ring venligst på følgende nummer:

• Fra Danmark: 32 72 80 18
  • Uden for Danmark: +44 (0) 1452 555131

Telefonkonferencen kan streames via følgende link:

Playback vil efter kaldet være tilgængeligt via samme link.

Topotarget A/S

For yderligere information, venligst kontakt:

Anders Vadsholt, CEO: Direkte: +45 39 17 83 45; Mobil: +45 28 98 90 55

Baggrundsoplysninger

Om Topotarget
Topotarget (NASDAQ OMX: TOPO) er et internationalt biofarmaceutisk selskab med hovedsæde i København. Selskabet beskæftiger sig med klinisk udvikling og registrering af onkologiprodukter. Topotarget fokuserer i samarbejde med Spectrum Pharmaceuticals, Inc. på udviklingen af dets førende lægemiddelkandidat, belinostat, som har vist positive resultater i behandling af blodkræftsygdomme og solide kræfttumorer opnået ved både enkeltstof- og kombinationsbehandling. For yderligere oplysninger henvises til www.topotarget.com.

Topotarget Safe Harbor Statement
Denne meddelelse kan indeholde fremadrettede udsagn, herunder udsagn om Topotarget A/S’ forventninger til udviklingen af Topotarget A/S’ kliniske pipeline og med hensyn til forventet likviditetsforbrug. Sådanne udsagn er forbundet med risici og usikkerheder hvoraf mange er uden for Topotarget A/S’ kontrol, og som kan medføre at de faktiske resultater afviger væsentligt fra de resultater der beskrives. Topotarget A/S har ingen hensigt om og påtager sig ingen forpligtelse til at opdatere eller ændre fremadrettede udsagn, hverken som følge af fremkomsten af nye oplysninger, fremtidige begivenheder eller på anden måde, medmindre dette kræves efter dansk lovgivning.

Delårsrapport 3. kvartal 2012.pdf Meddelelse nr. 21-12 Topotarget offentliggør delsårsrapport 3. kvartal 2012.pdf