Topotarget tildeler eksklusiv licens til Oncology Venture vedrørende APO010

Til NASDAQ OMX Copenhagen A/S
Investor Nyhed nr. 07-12 / København, 13. november 2012

Da Topotarget fortsat fokuserer sin drift på selskabets førende lægemiddelkandidat belinostat, har selskabet i dag meddelt, at det har indgået en eksklusiv licensaftale med Oncology Venture ApS, i henhold til hvilken Oncology Venture tildeles globale rettigheder til videreudviklingen af APO010.

APO010 er et kræftbehandlingsmiddel bestående af multimeriseret Fas ligand, som anvender Topotargets egenudviklede Mega ligand-teknologi (et af Topotargets mindre vigtige immaterielle aktiver). APO010 er rettet mod Fas-receptorer på overfladen af kræftceller og inducerer celledød via apoptose. APO010 har vist klinisk aktivitet i celler, som ellers er lægemiddelresistente.

I henhold til aftalen indlicenserer Oncology Venture alle rettighederne til APO010, som er dækket af Topotargets udstedte patenter og verserende patentansøgninger i Europa, USA, Canada, Japan, Australien, Sydkorea og andre geografiske områder. I henhold til aftalen tildeles Oncology Venture også rettighederne til at viderelicensere APO010.

Anders Vadsholt, Topotargets administrerende direktør, udtaler: “Topotarget fokuserer på udviklingen af selskabets førende lægemiddelkandidat belinostat, og licensaftalen for APO010 med Oncology Venture er således i tråd med vores strategi”.

Professor Peter Buhl Jensen, administrerende direktør for Oncology Venture, udtaler: “Jeg er glad for at få mulighed for at erhverve og udvikle APO010 til behandling af kræftpatienter”.

De nærmere betingelser for aftalen er ikke oplyst.

Dagens meddelelse ændrer ikke Topotargets finansielle forventninger for 2012.

Topotarget A/S
For yderligere information kontakt venligst:
Anders Vadsholt, CEO: Direkte: +45 39178345; mobil: +45 28989055

Baggrundsoplysninger

Om Topotarget
Topotarget (NASDAQ OMX: TOPO) er et internationalt biofarmaceutisk selskab med hovedsæde i København. Selskabet beskæftiger sig med klinisk udvikling og registrering af onkologiprodukter. Topotarget fokuserer i samarbejde med Spectrum Pharmaceuticals, Inc. på udviklingen af dets førende lægemiddelkandidat, belinostat, som har vist positive resultater i behandling af blodkræftsygdomme og solide kræfttumorer opnået ved både enkeltstof- og kombinationsbehandling. For yderligere oplysninger henvises til www.topotarget.com.

Topotarget Safe Harbor Statement
Denne meddelelse kan indeholde fremadrettede udsagn, herunder udsagn om Topotarget A/S' forventninger til udviklingen af selskabets kliniske pipeline samt med hensyn til forventet likviditetsforbrug. Sådanne udsagn er forbundet med risici og usikkerhed, hvoraf mange ligger uden for Topotarget A/S' kontrol, og kan medføre, at de opnåede resultater afviger væsentligt fra de beskrevne. Topotarget A/S har ingen hensigt om og påtager sig ingen forpligtelse til at opdatere eller ændre fremadrettede udsagn, hverken som følge af fremkomsten af nye oplysninger, fremtidige begivenheder eller på anden måde, medmindre dansk lovgivning kræver det.

Investor Nyhed nr. 07-12 Topotarget tildeler ekslusiv licens til Oncology Venture vedrørende APO010.pdf