SmartGuy Group A/S fastsætter udbudskursen til DKK 2,40 pr. aktie i forbindelse med udbud af nye aktier

Meddelelse nr. 32 / 2012

Ikke til offentliggørelse eller distribution, hverken helt eller delvist, direkte eller indirekte, i Canada, Australien, Japan eller USA

Disse informationer må, hverken helt eller delvist, direkte eller indirekte, medtages, sendes eller distribueres til Canada, Australien, Japan eller USA eller i nogen jurisdiktion, hvori en sådan fremsendelse eller distribution er ulovlig. Denne meddelelse er ikke et tilbud om køb, tegning eller salg af værdipapirer i SmartGuy Group A/S (”Værdipapirer”) i Canada, Australien, Japan eller USA eller i nogen anden jurisdiktion. Værdipapirerne vil ikke blive tilbudt og må ikke tilbydes eller sælges i USA uden registrering eller en undtagelse fra registrering i henhold til U.S. Securities Act fra 1933 med senere ændringer. Udstederen af Værdipapirerne har ikke registeret og agter ikke at registrere nogen del af udbuddet i USA og agter ikke at foretage noget offentligt udbud af Værdipapirerne i USA.

Denne meddelelse udgør ikke et offentligt udbud af Værdipapirerne. Tegning af Værdipapirerne kan alene ske på baggrund af det offentliggjorte prospekt. Der foretages alene et offentligt udbud i Danmark.

SmartGuy Group A/S (“Selskabet”) offentliggør i dag en Udbudskurs på DKK 2,40 pr. aktie i forbindelse med Selskabets udbud af nye aktier (”Udbuddet”) i henhold til Selskabets prospekt dateret den 8. november 2012 (”Prospektet”). I denne meddelelse anvendes de i Prospektet definerede termer.

Udbuddet er blevet mødt med stor investorinteresse, og ved den førtidige lukning af tegningsperioden den 15. november 2012 kl. 17.00 var Udbuddet væsentligt overtegnet.

Nicolai Kærgaard, adm. direktør i SmartGuy Group A/S, udtaler:

”Vi er meget tilfredse med det resultat, vi i dag har opnået, og glæder os over den store interesse investorer har udvist for SmartGuy og dermed den vækststrategi, der nu skal eksekveres på”

Udbuddet omfatter op til 51.000.000 stk. aktier à DKK 1 (”Udbudte Aktier”) fordelt på 45.000.000 stk. nye aktier (”Nye Aktier”) og op til 6.000.000 stk. nye aktier (”Overallokeringsaktier”) i henhold til Overallokeringsretten (som beskrevet i Prospektet).

Bruttoprovenuet for Selskabet fra Udbuddet af de Nye Aktier før en eventuel udnyttelse af Overallokeringsretten udgør DKK 108 mio. Såfremt Handelsbanken Capital Markets over for Selskabet senest 30 kalenderdage fra i dag udnytter Overallokeringsretten, vil bruttoprovenuet udgøre yderligere DKK 14,4 mio., det vil sige i alt DKK 122,4 mio.

Efter gennemførelsen af Udbuddet vil free float, som udgør den del af aktiekapitalen, der vil være ejet af nye investorer og Bestseller, være ca. 25 % før en eventuel udnyttelse af Overallokeringsretten og ca. 27 %, hvis Overallokeringsretten udnyttes fuldt ud.

Cirka 1.500 investorer har fået tildelt aktier i Selskabet i forbindelse med Udbuddet.

Der er i Udbuddet tildelt i alt 755.414 stk. aktier til bestyrelsens medlemmer. I alt har medlemmer af bestyrelsen, medarbejdere i Selskabet og samarbejdspartnere fået tildelt aktier for ca. DKK 8,6 mio. i forbindelse med Udbuddet.

For ordrer på beløb over DKK 2 mio. har Selskabet i samråd med Global Coordinator foretaget individuelle tildelinger.

For ordrer på beløb under DKK 2 mio. er der foretaget matematisk reduktion som følger:

• for ordrer op til og med 10.000 stk. aktier, svarende til DKK 24.000, er der sket fuld tildeling,
  • for ordrer på mellem 10.000 stk. aktier, svarende til DKK 24.000, og 40.000 stk. aktier, svarende til DKK 96.000 er der sket fuld tildeling af de første 10.000 stk. aktier samt 30 % af den resterende ordre, dog således at antal aktier er rundet ned til nærmeste hele tal, og
  • for ordrer på mere end 40.000 stk. aktier, svarende til DKK 96.000, er der sket tildeling af 19.000 stk. aktier samt 15 % af den resterende ordre over 40.000 stk. aktier, dog således at antal aktier er rundet ned til nærmeste hele tal.

Levering mod kontant betaling i danske kroner af de Udbudte Aktier vil finde sted den 21. november 2012 (Closing Datoen). Udbudte Aktier leveres elektronisk til investorernes konti hos VP Securities A/S samt gennem Euroclear Bank, S.A./N.V., som driver Euroclear-systemet og Clearstream Banking, S.A. i den eksisterende noterede ISIN kode DK0060046522. Investorerne vil således få leveret Eksisterende Aktier, der som nævnt i Prospektet af visse af Hovedaktionærerne er stillet til rådighed for Global Coordinator i medfør af Placeringsaftalen med henblik på afvikling af Udbuddet.

Registrering af kapitalforhøjelsen vedrørende de Nye Aktier hos Erhvervsstyrelsen forventes at finde sted den 21. november 2012 og første handels- og officielle noteringsdag for de Nye Aktier (ekskl. eventuelle Overallokeringsaktier) i den eksisterende ISIN kode DK0060046522 forventes at være den 23. november 2012.

Handelsbanken Capital Markets (division af Svenska Handelsbanken AB (publ)) har fungeret som Global Coordinator i forbindelse med Udbuddet.

Spørgsmål vedrørende denne meddelelse kan rettes til adm. direktør Nicolai Kærgaard på mobil nr. +45 26 22 99 11.

SmartGuy Group A/S

Bødkervej 5