Delårsrapport for 3. kvartal 2012

Nikolaj Plads 6

DK-1007 København K

Resumé

I Prime Office A/S har den økonomiske udvikling i regnskabsperioden fra 1. januar til 30. september 2012 været tilfredsstillende og den primære drift udvikler sig i overensstemmelse med ledelsens forventninger.

Resultat af primær drift før værdiregulering forventes for hele regnskabsåret fortsat at udgøre fra T.EUR 2.100 til 2.300 og koncernens ledelse fastholder forventningerne til regnskabsåret 2012.

Perioden i overskrifter

Koncernens resultat af primær drift er stabil og udgør for regnskabsperioden fra 1. januar til 30. september 2012 T.EUR 1.693.

Koncernens samlede lejeindtægt er fortsat stabil og udlejningsprocenten udgør 99,54%.

Stigningen i koncernens drifts-, salgs- og administrationsomkostninger skyldes dels periodisering og dels et højere niveau for omkostningerne i forbindelse med vedligeholdelse. Niveauet for koncernens omkostninger for hele regnskabsåret for 2012 forventes ikke at afvige fra niveauet i 2011.

Koncernens likvide beholdning udgør T.EUR 91 eksklusiv en uudnyttet trækningsret på T.EUR 214.

Resultatet pr. aktie (EPS) i regnskabsperioden fra 1. januar til 30. september 2012 udgør EUR 0,48.

Indre værdi og børskurs på henholdsvis EUR 11,45 og EUR 6,33.

Fortsat solid likviditet og solvens på ca. 31%.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Mogens V. Møller, adm. direktør, telefon (+45) 8733 8989 eller (+45) 4074 2429.

Om Prime Office A/S

Prime Office A/S er et børsnoteret selskab, der giver investor mulighed for at investere i tyske kontorejendomme. Prime Office A/S har sammensat en portefølje, der udelukkende består af attraktive kontorejendomme med en udsøgt beliggenhed i Tyskland. Ejendommene er af høj kvalitet med solide og bonitetsstærke lejere. Ejendommene er desuden beliggende i tyske byer med mere end 200.000 indbyggere.

Delårsrapport 3. kvartal 2012_01.10.2012.pdf