OPTIO-OIKEUKSIEN MYÖNTÄMINEN UUSILLE AVAINHENKILÖILLE

eQ OYJ                                                                           PÖRSSITIEDOTE

20.11.2012, klo 8:31

OPTIO-OIKEUKSIEN MYÖNTÄMINEN UUSILLE AVAINHENKILÖILLE

eQ Oyj:n hallitus on tänään päättänyt myöntää Kirsi Hokalle, Matti Monoselle ja Jyri Viskarille kullekin 200.000 kappaletta yhtiön vuoden 2010 optio-ohjelman mukaisia optio-oikeuksia (kullekin 50.000 2010B-optiota, 50.000 2010C-optiota, 50.000 2010D-optiota ja 50.000 2010E-optiota). Kirsi Hokka on nimitetty tänään eQ Varainhoidon asiakkuuksista vastaavaksi johtajaksi. Mononen ja Viskari ovat tänään ostetun ICECAPITAL Varainhoidon avainhenkilöitä.

Optioita on vielä jaettavissa tämän järjestelyn jälkeen 240.000 kappaletta (sarjoja 2010B, 2010C, 2010D ja 2010E kutakin 60.000 kappaletta). Vuoden 2010 optio-ohjelman ehdot on julkaistu pörssitiedotteella 18.8.2010 ja ne löytyvät kokonaisuudessaan yhtiön kotisivuilta osoitteesta www.eQ.fi.

*                                          *                                          *

eQ Oyj:n toimitusjohtaja Janne Larma kommentoi: "eQ Varainhoidon ja ICECAPITAL Varainhoidon onnistuneen yhdistymisen kannalta on erittäin tärkeää, että eQ Varainhoidon avainhenkilöt ovat sitoutettu yhtiön menestymiseen pitkällä aikavälillä. Tätä silmällä pitäen haluamme myös sitouttaa ja insentivoida kyseisiä henkilöitä pitkällä tähtäimellä”.

Helsinki 20.11.2012

eQ Oyj

Lisätietoja: toimitusjohtaja Janne Larma, puh. +358 40 500 4366

Jakelu: NASDAQ OMX Helsinki, www.eQ.fi

eQ-konserni on kotimainen varainhoitoon ja Corporate Finance -toimintaan keskittyvä suomalainen pörssiyhtiö. eQ Varainhoito tarjoaa monipuolisia varainhoitopalveluita (ml. pääomarahastot) sekä instituutioasiakkaille että yksityishenkilöille. Konsernin hallinnoitavat varat 20.11.2012 julkaistun yrityskaupan jälkeen ovat noin 6,0 miljardia euroa. Konserniin kuuluva Advium Corporate Finance tarjoaa yritys- ja kiinteistöjärjestelyihin sekä pääomajärjestelyihin liittyviä palveluja.

Lisätietoa konsernista saa sivuilta www.eQ.fi.