Kvartalsmeddelelse for 1. januar - 30. september 2012 for FirstFarms A/S

Resumé
Bestyrelsen og direktionen i FirstFarms A/S har d.d. behandlet og godkendt det ureviderede kvartalsregnskab for perioden 1. januar - 30. september 2012.

• FirstFarms har i regnskabsperioden realiseret en omsætning på 73,8 mio. kr., et EBIT-resultat på -10,5 mio. kr. samt et resultat før skat på -15,8 mio. kr.  Resultaterne svarer til forventningerne udmeldt i selskabsmeddelelse nr. 14/2012.
  • Mælkeprisen har i de første 3 kvartaler været væsentlig lavere end forventningerne. Der forventes stigende priser i 4. kvartal, men priserne er fortsat lavere end de oprindelige forventninger.
  • Mælkeproduktionen har i de første 3 kvartaler været væsentligt lavere end forudsat. Selskabet har som nævnt i selskabsmeddelelse nr. 14/2012 konstateret et større omfang af mycoplasma i besætningen, der påvirker mælkeproduktionen negativt samt giver en nedskrivning af besætningsværdien som følge af slagtning af dyr.
  • Høsten i 2012 har været væsentligt negativt påvirket af dårlige vækstbetingelser med for lidt nedbør.
  • Priserne på afgrøder har været højere end forventet.
  • FirstFarms fastholder forventningerne udmeldt i selskabsmeddelelse nr. 14/2012 om et EBIT-resultat på -15 til -20 mio. kr.
  • Der er iværksat en handlingsplan og tiltag til revidering af strategi, som skal bringe FirstFarms blandt de mest profitable landbrug i Europa i fremtiden.

Billund, d. 20. november 2012

FirstFarms A/S

For yderligere information:
Se venligst vores hjemmeside www.firstfarms.dk eller
kontakt adm. direktør Anders H. Nørgaard på telefon +45 75 86 87 87.

Q3-2012