Jeudan A/S - Delårsrapport for 1.-3. kvartal 2012

København, 2012-11-21 12:36 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Resultat før kurs- og værdireguleringer (EBVAT) på DKK 279 mio. – en stigning på 19% i forhold til 1.-3. kvartal 2011

• Omsætning på DKK 862 mio. mod DKK 878 mio. samme periode sidste år.

• Resultat før kurs- og værdireguleringer (EBVAT) på DKK 279 mio. mod DKK 236 mio. samme periode sidste år.

• Positive urealiserede værdireguleringer af ejendomme på DKK 169 mio. Urealiserede og realiserede kurstab på finansielle forpligtelser på henholdsvis DKK 174 mio. og DKK 180 mio. som følge af det lavere renteniveau.

• Periodens resultat før skat blev herefter på DKK 91 mio. mod DKK -303 mio. samme periode sidste år, hvor 2011 var påvirket af større urealiserede kurstab på finansielle forpligtelser.

• Pengestrømme fra driftsaktiviteter DKK 311 mio. (DKK 29,4 pr. aktie) mod DKK 220 mio. (DKK 20,8 pr. aktie) samme periode sidste år.

• Likviditetsberedskab på DKK 818 mio.

• Jeudan har i første til tredje kvartal 2012 indgået lejekontrakter med en årlig leje på ca. DKK 103 mio. mod DKK 62 mio. for samme periode sidste år.

• For 2012 forventes nu et driftsresultat (EBVAT) på DKK 370-390 mio. – en stigning på 20-25% i forhold til 2011 (DKK 308 mio.) – hvilket er i den øvre halvdel af intervallet i de tidligere udmeldte forventninger (DKK 350-390 mio.). Omsætningen forventes at være på ca. DKK 1,2 mia. (2011: DKK 1,2 mia.).

Yderligere oplysninger:

Per W. Hallgren, adm. direktør, tlf. 7010 6070

Jeudan er Danmarks største børsnoterede ejendoms- og servicevirksomhed. Koncernen investerer i og driver større kontor-, bolig- og detailejendomme i København. Koncernen tilbyder i Jeudan Servicepartner et bredt udbud af ejendomsrelaterede rådgivnings-, service- og bygningsydelser. Strategien sigter mod fortsat vækst og lønsomhed, baseret på kerneværdierne ordentlighed, dygtighed og tilgængelighed. Koncernen har 400 medarbejdere. Selskabets aktier er noteret på NASDAQ OMX Copenhagen (JDAN). www.jeudan.dk.

231.pdf