Verkkokauppa.com ilmoittaa Nokia Lumia 920 -yömyynnin ja laukaisun avaruuteen olleen menestys.

Verkkokauppa.com aloitti Nokia Lumia 920 -myynnin yömyyntitapahtumassa 22.11. klo 00:01 Jätkäsaaren myymälän 24 h kioskissa. Saman päivän aamuna uutuuspuhelin lähetettiin myös avaruuteen onnistuneesti myymälän näköalatasanteelta.

Verkkokauppa.com Oy, 2012-11-22 15:23 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Nokia Lumia 920 -myynti alkoi Suomessa ensimmäisenä Verkkokauppa.comin myymälässä Jätkäsaaressa. Nokia Lumia 920 yömyyntitapahtuma pidettiin Jätkäsaaren 24 h kioskissa keskiviikon ja torstain välisenä yönä. Nokia Lumia 920 -myynti alkoi keskiyöllä 22.11.2012 klo 00:01. Verkkokauppa.comin 24 h kioskista puhelimen noutaneet asiakkaat olivat varmuudella ensimmäisiä, jotka saivat uutuuden käsiinsä Suomessa. Ensimmäisille asiakkaille oli tarjolla kaupan päälle erikoislahja, Nokia DT-900 -latausalusta (50 kpl) tai Windows 8 Pro Upgrade -päivityspaketti (50 kpl) sekä Canvas-taululahjakortti Jätkäsaaren Canon ImageLab -studioon. Kaiken tämän lisäksi 50 joulupukiksi pukeutunutta Nokia Lumia 920 -asiakasta saivat lahjakortin 5-6 kilon luuttomaan joulukinkkuun potkalla Reinin Lihaan Hakaniemen Kauppahalliin.

"Nokia Lumia 920 on odotetuin Nokia-uutuuspuhelin koskaan. Olemme toimittaneet puhelimen tilanneille asiakkaille puhelimia tilausjärjestyksessä ja toimitukset jatkuvat kaiken aikaa. Yömyyntitapahtumaan oli varattuna 100 kpl uutuuspuhelimia ja kaikki puhelimet menivät kaupaksi", kertoo tuotepäällikkö Juha Orava Verkkokauppa.comista.

"Nokia Lumia 920 -yömyyntitapahtuma oli erinomaisesti onnistunut tapahtuma. Paikalle saapui ennätysmäärä erityisesti Nokia Lumia 920 -älypuhelimesta kiinnostunutta yleisöä. Kaiken kruunasi vielä aamulla Nokia Lumia 920 -puhelimen lähettäminen avaruuteen Jätkäsaaren myymälän näköalatasanteelta kello 10:30", kertoo 24 h kioskin tiimipäällikkö Tom Rönnberg.

"Nokia Lumia 920 -älypuhelin on markkinoiden hienoin puhelin ja mielestämme tämä oli mitä sopivin tapa juhlistaa uutuustuotteen myynnin aloittamista ensimmäisenä Suomessa. Avaruuteen lähettämisen mahdollistivat mainostoimisto Rocky ja heidän yhteistyökumppaninsa Aalto-yliopiston teekkariryhmä, joka sähkö- ja tietoliikennetekniikan, materiaalitekniikan ja informaatioverkostojen ammattilaisina ratkaisivat lähettämisen haasteet", toteaa Verkkokauppa.comin toimitusjohtaja Samuli Seppälä.

"Suurimmat haasteet hankkeessa ovat vahvat suihkuvirtaukset, jotka saattavat osuessaan viedä pallon jopa maan rajojen ulkopuolelle. Tarkoitus on kuitenkin säätää pallo niin, että se nousee mahdollisimman nopeasti, jolloin se myös todennäköisemmin laskeutuu lähiympäristöön. Kuvamateriaalin lisäksi operaatiolla saadaan tietoa myös puhelimen muista ominaisuuksista, kuten akun pakkas- ja avaruussäteilykestävyydestä ääriolosuhteissa", kertovat Aalto-yliopiston teekkarit Kalle-Heikki Koskinen ja Heikki Tahvanainen.

Samuli Seppälä
         Osto- ja toimitusjohtaja
         Verkkokauppa.com Oy
         samuli.seppala@verkkokauppa.com