FONDSBØRSMEDDELELSE NR. 149

26. november 2012

COMENDO SÆLGER COMENDO NETWORK A/S

Comendo A/S har dags dato underskrevet aftale med Interoute Communications Ltd om salg af Comendo A/S’ datterselskab Comendo Network A/S.

Aftalen er resultatet af de forhandlinger, som blev annonceret ved fondsbørsmeddelelse nr. 147 af 27. september 2012.

Comendo Network A/S overgår pr. 1. december 2012 til Interoute Communications Ltd, fra hvilken dato Interoute Communications Ltd overtager hele Network forretningen, omfattende kunder, aftaler, support mv. ligesom samtlige medarbejdere ansat i Comendo Network A/S følger med salget.

Salgssummen udgør op til 7.000.000 euro (svarende til ca. 52,2 mio. DKK), heraf kontant 4.500.00 euro (svarende til ca. 33,5 mio. DKK), der forfalder til betaling i 3 rater henholdsvis ved closing 30. november 2012, 31. marts 2013 og 30. juni 2013. Den restende del af salgssummen består af en earn out, ligeledes kontant, der såfremt betingelserne for denne opfyldes forfalder til betaling 31. marts 2014.

Forventningerne til EBITDA for 2012 udgørende 15 mio. kr. fastholdes.

Salget er en direkte udløber af den strategi, som bestyrelsen i Comendo A/S lagde for halvandet år siden og med salgene af såvel Comendo Telecoms aktivitet som Comendo Network A/S, kan Comendo A/S nu fokusere endnu mere på at fremme udviklingen og markedspositioneringen af Security forretningen såvel i Danmark som i udlandet.

Yderligere oplysninger:

Michael Dickerson, Bestyrelsesformand Comendo A/S

Telefon +45 81 80 10 27

E-mail: michael.dickerson@comendo.com

Gert Rieder CEO, Comendo A/S

Telefon +45 81 80 10 00

E-mail: gert.rieder@comendo.com

Se også: www.comendo.dk

Kort om Comendo:

Mere end 375 partnere sælger selskabets services inden for it-sikkerhed, IP- og mobiltelefoni, internetforbindelser, backup & recovery, hosting og colocation. Comendo har i dag knap 30.000 erhvervskunder, kontorer i Danmark, Sverige, Norge, Dubai og USA og beskæftiger knap 70 medarbejdere.

Fondsbørsmeddelelse 149.pdf