Vostok Nafta återköper depåbevis

Stockholm, 2012-12-04 08:05 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Styrelsen i Vostok Nafta Investment Ltd ("Vostok Nafta" eller "Bolaget") har beslutat att ge mandat till ledningen i Vostok Nafta att återköpa depåbevis i bolaget.

Mandatet från styrelsen utökar det tidigare mandatet som meddelades den 16 maj 2012 och gäller fram till Vostok Naftas nästa årsstämma. Det nya mandatet föreskriver att högst ytterligare 10 procent av det totala antalet utestående depåbevis vid tidpunkten för detta beslut kan återköpas.

Varje aktie i Vostok Nafta representeras av ett depåbevis.

Depåbevisen kommer, vid ett eller flera tillfällen, att köpas på NASDAQ OMX Stockholm till ett pris inom det registrerade kursintervallet vid varje tillfälle. Depåbevisen kommer att återköpas när ledningen anser det lämpligt, med hänsyn till substansvärdesrabatten som Vostok Nafta handlas till, samt med hänsyn till perioder med förbjuden handel inför rapporttillfällen samt i övrigt tillämpligt regelverk.

Depåbevisen som återköps under det mandat som beskrivs ovan och de underliggande aktierna kommer att makuleras.

Antalet utestående depåbevis i Vostok Nafta per den 3 december 2012 var 89 953 373.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
         Robert Eriksson, Head of Investor Relations, Tel 08-545 015 50

vn_121204_buyback_s.pdf