Framtidens kortbetalningar nu tillgänglig i fler butiker

Fler konsumenter och handlare kan nu ta del av framtidens kortbetalningar. West International har tecknat avtal med en ledande leverantör av butiksdatasystem på den nordiska marknaden. Avtalet gäller leveranser av moderna och framtidssäkra kortbetalningslösningar och sträcker sig över fyra år. Det initiala kontraktsvärdet överstiger 10 MSEK.

Våra kortterminaler kommer att förändra kortbetalningar i Norden. I dag sker cirka 70 procent av alla betalningar i Sverige med kort, nu påbörjar vi det praktiska arbetet med att installera framtidens kortterminaler som möjliggör för mobila kortbetalningar. Denna nya affär är ytterligare ett steg mot framtiden, säger Sten Karlsson, vd på West International.

Kortbetalningslösningen bygger på WestInt® kortterminaler för både stationärt och mobilt bruk, och som blivit godkända av både MasterCard och Visa. Kortterminalen har stöd för kommande mobila kortbetalningar genom NFC-teknik (Near Field Communication).

Genom fortsatt satsning på kortterminaler, som ligger i teknisk framkant på marknaden, utmanar West International befintliga lösningar med bättre erbjudanden. Härigenom kommer svenska konsumenter och handlare kunna ta del av effektivare, säkrare och snabbare kortbetalningar.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Sten Karlsson, vd West International AB
Mobil: 070-555 6065