Net Entertainment tillkännager partnerskap med Paddy Power Games

Net Entertainment meddelar idag ett partnerskap med Paddy Power-koncernen. Net Entertainment kommer erbjuda den irländska bookmakern flera högkvalitativa browserbaserade och mobila spel som blir tillgängliga genom Paddy Power’s spelportal från och med årsskiftet 2012.

Avtalet stärker Paddy Power’s växande spelkatalog med spel som är några av de mest avancerade på marknaden.

Per Eriksson, VD på Net Entertainment:

”Vi är verkligen glada att Net Entertainment har blivit vald av Paddy Power som leverantör av ett brett utbud högkvalitativa spel från bolagets browserbaserade och mobila spelportfölj. Paddy Power är en väletablerad spelare i denna industri och jag är övertygad att Net Entertainments spel kommer tas emot väl av Paddy Powers spelarbas. Kontraktet med Paddy Power stärker ytterligare Net Entertainments position i Storbritannien och Irland.”

Isaac Ward, Head of e-Gaming på Paddy Power:

“Vi är mycket glada att ingå ett samarbete med Net Entertainment, ett bolag som har ett fantastiskt gott rykte inom utveckling av onlinespel. Tillförandet av Net Entertainments portfölj kommer ytterligare stärka vårt produkterbjudande och vi ser fram emot Net Entertainments närvaro på paddypowergames.com, vilket kommer generera positiva resultat för båda parter.

För ytterligare information vänligen kontakta;
Per Eriksson, VD Net Entertainment; Tel 08 – 57 85 45 00
per.eriksson@netent.com

Om  Net Entertainment
Net Entertainment är en ledande leverantör av digitalt distribuerade spelsystem vilka används av några av världens mest framgångsrika onlinespeloperatörer. Net Entertainments kasino är ett komplett spelsystem omfattandes både ett kraftfullt administrationsverktyg och en fullständig uppsättning högkvalitativa spel. Operatörerna erhåller en anpassad systemlösning som är lätt att integrera, vilket minimerar tiden mellan installation och driftsättning samt säkerställer en kostnadseffektiv drift. Net Entertainment är noterat på Nasdaq OMX Stockholm (NET-B). Mer information om Net Entertainment finns på www.netent.com.

Om Paddy Power
Paddy Power grundades under 1988 och blev snabbt en stjärna inom vadslagningsindustrin i Irland och Storbritannien. Under 2004 lanserade Paddy Power Paddy Power Games portalen. Paddy Power Games ebrjuder för tillfället 260+ spel inom onlinevadslagning, inkluderande Blackjack, Roulette, Video Poker och Jackpot slotspel.

Net Ent Press Release 2012-12-13 SV.pdf