Transaktioner i henhold til aktietilbagekøbsprogram

København, 2012-12-13 17:45 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- På baggrund af bemyndigelsen til at tilbagekøbe egne aktier har GN Store Nords bestyrelse pr. 20. august 2012 igangsat et aktietilbagekøbsprogram i henhold til bestemmelserne i Europa-Kommissionens forordning nr. 2273/2003 af 22. december 2003 også kaldet ‘Safe Harbor’-reglerne (se Selskabsmeddelelse nr. 40 fra den 20. august 2012).

Aktietilbagekøbsprogrammet er igangsat for at reducere virksomhedens aktiekapital. I løbet af aktietilbagekøbsprogrammet, som strækker sig fra perioden 20. august 2012 til senest den 28. februar 2013, har GN til hensigt at købe egne aktier for et beløb op til DKK 400 mio.

Under aktietilbagekøbsprogrammet er der i perioden fra 5. december – 13. december 2012 foretaget følgende transaktioner:

Antal aktier Gennemsnitlig købspris DKK Beløb DKK
5. december 2012 30.000 81,61 2.448.258
6. december 2012 35.000 81,72 2.860.071
7. december 2012 50.000 81,67 4.083.710
10. december 2012 25.000 80,84 2.021.053
11. december 2012 50.000 80,86 4.042.910
12. december 2012 30.000 80,00 2.400.108
13. december 2012 36.000 79,03 2.845.022
Akkumuleret hidtil under programmet 2.705.000 84,59 228.819.438

GN ejer herefter 22.846.969 egne aktier svarende til 11,8% af selskabets samlede aktiekapital. GN vil, via selskabsmeddelelser til NASDAQ OMX Copenhagen, hver 7. handelsdag offentliggøre antallet af tilbagekøbte aktier og deres værdi.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Michael Bjergby

Director – IR, Communications, CSR & Treasury