SATOlle uusia asuntoja Vantaan Myyrmäkeen

Helsinki, Finland, 2012-12-14 10:21 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- SATO Oyj, Sijoittajauutinen, 14.12.2012 klo 11.21

SATO Oyj osti tänään 67 asunnon kohteen SRV:ltä Vantaan Myyrmäestä. Asunnot ovat vuokra- ja omistuskoteja. Kohde lähtee rakenteille keväällä 2013 ja sen arvioitu valmistuminen on loppuvuodesta 2014.

”Kahden talon kokonaisuus kiinnosti meitä erityisesti loistavan sijaintinsa takia”, kertoo Investoinnit ja realisoinnit -yksikön johtaja Antti Aarnio SATOsta. ”Myyrmäen kattavat palvelut ja hyvät liikenneyhteydet vastaavat sitä, mitä asiakkaamme toivovat. Talot sijaitsevat alle kilometrin päässä Myyrmäen juna-asemasta isojen puisto- ja virkistysalueiden kainalossa.”

SATOlla on rakenteilla noin 700 uutta vuokra-asuntoa, joista pääosa tulee pääkaupunkiseudulle Helsinkiin ja Espooseen. Nyt tehdyllä kaupalla SATO saa myös Vantaalle uudisasuntotarjontaa. Myyrmäen eteläreunalle, Helsingin rajan tuntumaan kohoaviin taloihin tulee kaksioita ja kolmioita, keskipinta-alaltaan 56 m2.

Lisätietoja:

SATO Oyj

Yksikön johtaja Antti Aarnio, p. 0201 34 4200 ja 040 164 7052

www.sato.fi

SATO Oyj on yksi Suomen johtavista asuntosijoitusyhtiöistä. SATOn omistuksessa on yhteensä noin 23 500 vuokrattavaa asuntoa Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa ja Pietarissa. SATOn sijoitusomaisuuden käypä arvo on yli 2,0 miljardia euroa. SATO on 2000-luvulla investoinut vuokra-asuntoihin noin 1,4 miljardia euroa. Yhtiön suurimmat omistajat ovat suomalaisia työeläke- ja vakuutusyhtiöitä. SATO-konsernin liikevaihto vuonna 2011 oli 232,0 miljoonaa euroa, liikevoitto 86,8 miljoonaa euroa ja tulos ennen veroja 52,1 miljoonaa euroa.

Kilterinpuisto_LIITE.pdf