SRV toteuttaa Presidentinlinnan peruskorjauksen

Espoo, Suomi, 2012-12-14 15:05 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Lehdistötiedote
14.12.2012

Presidentinlinnassa Helsingissä aloitetaan peruskorjaus. SRV toteuttaa korjaustyöt projektinjohtourakkana. Yhteistyökumppaneina SRV käyttää korjausrakentamisen erikoisosaajia. Liki kaksivuotisen urakan on määrä valmistua siten, että Presidentinlinna on käyttökunnossa itsenäisyyspäivänä 2014.

Peruskorjauksen yhteydessä muun muassa vahvistetaan perustuksia, kunnostetaan pintoja, parannetaan kulkuyhteyksiä sekä uusitaan talotekniikkaa. Lisäksi Presidentinlinnan sisätiloja konservoidaan Museoviraston valvonnassa. Urakan rakennuttajana on Tasavallan presidentin kanslia.

”Presidentinlinna on yksi valtakunnan keskeisimpiä rakennuksia. Sen korjausurakka on erittäin vaativa, sillä se vaatii monenlaista erikoisosaamista. Rakennuksella on ikää, ja työn edetessä saattaa vastaan tulla pulmia, joita joudutaan ratkomaan tilanteen mukaan”, sanoo tuotantojohtaja Antti Raunemaa SRV:stä.

Työmaan valmistelu aloitetaan ensi maanantaina 17.12., jolloin Mariankadun rannanpuoleinen pää Presidentinlinnan kohdalta suljetaan liikenteeltä. Mariankadun liikenne ohjataan Aleksanterinkadun Pohjoisrannan puoleisesta päädystä ja jalankulku päävartion editse koko korjausurakan ajan.

SRV Yhtiöt Oyj

Lisätietoja:
Tasavallan presidentin kanslia, press@tpk.fi
www.tpk.fi

Muuttuvat liikennejärjestelyt

Korjausurakan aikana Mariankadulta ei pääse suoraan kääntymään Pohjoisesplanadille. Aleksanterinkatua keskustasta päin sekä Mariankatua pohjoisesta päin ajettaessa voi ajaa Aleksanterinkadun kautta. Aleksanterinkadun rannanpuoleisesta päästä voi kääntyä oikealle Meritullintorille, josta pääsee ajamaan Pohjoisesplanadille.

Pohjoisrannasta päin tultaessa Aleksanterinkadulta pääsee kääntymään Mariankadulle jatkossa vain yhdeltä kaistalta. Päävartioston edustalta kulkee urakan aikana edelleen raitiovaunukiskot ja autoliikenne Katajanokalle. Jalankulkijoiden reitti Pohjoisesplanadille kulkee myös päävartioston edustalta.

presidentin_linnan_liikennekartta.pdf