Lassila & Tikanojan avainhenkilöstölle uusi osakepohjainen kannustinohjelma

Helsinki, Suomi, 2012-12-18 07:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) --
Lassila & Tikanoja Oyj  Pörssitiedote    18.12.2012 klo 8.00

Lassila & Tikanoja Oyj:n hallitus on kokouksessaan 17.12.2012 päättänyt uudesta vuoden mittaisesta osakepohjaisesta kannustinohjelmasta osana avainhenkilöstön kannustin- ja sitouttamisjärjestelmää.

Ohjelman ansaintajakso alkaa 1.1.2013 ja päättyy 31.12.2013. Mahdollinen palkkio maksetaan ansaintajaksoa seuraavana kalenterivuonna. Palkkio maksetaan osittain osakkeina ja osittain rahana. Vuodelta 2013 maksettava mahdollinen palkkio perustuu konsernin EVA-tulokseen.

Palkkion saaminen edellyttää työsuhteen jatkumista. Kannustinohjelman perusteella ansaitut osakkeet on omistettava vähintään kaksi vuotta palkkiosuorituksen jälkeen. Myös tämän jälkeen johtoryhmän jäsenen on omistettava osakkeita vähintään puolen vuoden ja muiden kolmen kuukauden bruttopalkan arvosta työsuhteen päättymiseen saakka. Ohjelman piiriin kuuluu 10 henkilöä.

Ohjelman perusteella voidaan luovuttaa yhteensä enintään 53.300 Lassila & Tikanoja Oyj:n osaketta, joiden arvo päätöskurssilla 17.12.2012 laskettuna on 0,6 miljoonaa euroa. Ohjelman kokonaiskustannus on enintään 1,2 miljoonaa euroa.

Palkkiona mahdollisesti luovutettavat osakkeet jaetaan yhtiön omistamista omista osakkeista, joten kannustinohjelmalla ei ole osakkeen arvoa laimentavaa vaikutusta.

LASSILA & TIKANOJA OYJ

Pekka Ojanpää

Lisätietoja:
toimitusjohtaja Pekka Ojanpää, puh. 010 636 2810.
Head of Treasury & IR Keijo Keränen, puh. 050 385 6957.

Lassila & Tikanoja on erikoistunut ympäristönhuoltoon sekä kiinteistöjen ja laitosten tukipalveluihin. L&T toimii Suomessa, Ruotsissa, Latviassa ja Venäjällä. L&T:n liikevaihto vuonna 2011 oli 652 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 9.100 henkilöä. L&T on listattu NASDAQ OMX Helsingissä.

Jakelu:
www.lassila-tikanoja.com