Atria keskittää kestomakkaratuotantoaan

Seinäjoki, Suomi, 2012-12-20 10:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Atria Oyj, Pörssitiedote, 20.12.2012, klo 11.00

Atria keskittää kestomakkaratuotantoaan

Atria keskittää kestomakkaratuotantoaan Atria Skandinavian tuotantolaitokselle Tanskaan. Kestomakkaratuotannon keskittämisen tavoitteena on parantaa tuottavuutta ja siten mahdollistaa kestomakkaran tuotanto myös tulevaisuudessa. Atria on johtava kestomakkaroiden valmistaja Tanskassa. Kuopion tehtaan kestomakkaratuotanto loppuu syksyllä 2013.

Atria-tuotteissa käytetään vain kotimaista liharaaka-ainetta. Näin tehdään myös jatkossa, ja Suomen markkinoille valmistettaviin makkaroihin raaka-aine tuotetaan suomalaisilla tiloilla.

Tuotannon keskittämisestä arvioidaan syntyvän noin 0,3 miljoonan euron vuotuiset säästöt.

- Olemme selvittäneet perusteellisesti eri vaihtoehdot kestomakkaratuotannossa. Tuotannon jatkuminen Kuopiossa tai uuden kestomakkaratehtaan rakentaminen Atrian Suomen muihin yksiköihin ovat kalliita vaihtoehtoja, kertoo Atria Suomen toimitusjohtaja Mika Ala-Fossi.

- Haluamme jatkossakin vahvistaa asemaamme kestomakkaran valmistajana. Kilpailukykyisin vaihtoehto tulevaisuuden kannalta on valmistaa kestomakkarat omalla tehtaallamme Tanskassa. Tuotantolaitoksemme on nykyaikainen ja sieltä löytyy tarvittavaa kapasiteettia.

Toimintojen järjestelysuunnitelmia koskevat yt-neuvottelut henkilöstön kanssa on saatu päätökseen. Neuvottelut koskivat yhteensä 18 henkilöä Kuopion tuotantolaitoksella. Myymälän ja tekniikan henkilöstön työt päättyvät viimeistään 2014 lopussa. Kaikille Kuopion tuotantolaitoksella työskenteleville Atrian työntekijöille tarjotaan mahdollisuus siirtyä yhtiön muihin yksiköihin.

Lisätietoja antaa Atria Suomi Oy:n toimitusjohtaja Mika Ala-Fossi, p. 040 831 0342.

ATRIA OYJ
Juha Gröhn