YIT:n toteuttama Triotto-toimistotalo HANSAINVESTin omistukseen

Helsinki, 2012-12-21 12:30 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

YIT:n toteuttama Triotto-toimistotalo HANSAINVESTin omistukseen

Helsingin Käpylässä sijaitseva Triotto-toimistotalo on siirtynyt saksalaisen kiinteistösijoittaja HANSAINVESTin omistukseen. Uudisrakennus on suuruudeltaan noin 15 500 neliötä ja siihen on toteutettu pääkonttoritilat kahdelle vuokralaiselle. Kauppahinta sisältää Helsingin kaupungilta ostettavan tontin ja on kokonaisuudessaan noin 56,5 miljoona euroa.

Triotto-toimistotalo valmistui kahdessa osassa vuoden 2012 aikana. Toiseen puolikkaaseen on sijoittunut tietoliikennekonserni DNA Oy ja toiseen kantaverkkoyhtiö Fingrid Oyj. Vuokralaisten henkilöstöravintolapalveluista vastaa Leipomokahvila Manteli Oy.

Triottoon on toteutettu modernit toimitilat, jotka muuntuvat tilankäyttöratkaisuiltaan käyttäjien tulevaisuuden tarpeisiin. Uusimmat tekniset ratkaisut mahdollistavat myös energiatehokkaan ja ympäristöasiat huomioivan toteutuksen. Triottolle on haettu kansainvälistä kultatason LEED-sertifiointia.

Lisätietoja:
Seppo Martikainen, johtaja, transaktiot, YIT Rakennus Oy, puh. 0400 460 913, seppo.martikainen@yit.fi
Jarkko Pakkala, yksikön johtaja, toimistorakentamispalvelut, YIT Rakennus Oy, puh. 040 830 7204, jarkko.pakkala@yit.fi

YIT viettää 100-vuotisjuhlaa vuonna 2012. Yhtiö perustettiin Suomen suuriruhtinaskuntaan vuonna 1912. Tänä päivänä YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Palvelemme asiakkaita 14 maassa, Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa, 26 000 ammattilaisen voimin. Olemme kasvaneet asiakkaidemme kanssa ja kehittäneet palvelujamme yhteiskuntien muuttuessa. Aiomme jatkaa samalla polulla. Visionamme on olla edelläkävijä hyvän elinympäristön luojana ja ylläpitäjänä. Vuonna 2011 YIT:n liikevaihto oli noin 4,4 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi