Indchartring af en nybygget superfærge

Mols-Linien har indgået aftale om indchartring af den nybyggede superfærge Incat Hull 067 for en 10-årig periode. Charteraftalen er indgået med Incat Tasmania Pty. Ltd. med hovedkvarter i Hobart på Tasmanien, Australien.

Incat Hull 067, der er verdens største dieseldrevne katamaranfærge, skal indsættes på ruten mellem Sjællands Odde og Aarhus samt på ruten mellem Sjællands Odde og Ebeltoft. Med den nye færge udvider Mols-Linien sin driftskapacitet med op imod 65 pct., og det giver mulighed for at forøge antallet af afgange til opfyldelse af et ønske fra rederiets kunder om højere frekvens.

Den nye katamaranfærge er 112,6 meter lang og 30,50 meter bred og kan fragte 417 biler og 1.000 personer.

Mols-Linien er ved at være godt igennem rederiets turn-around proces i 2012, og indsættelsen af Incat Hull 067 på Kattegat er endnu et vigtigt skridt på vejen i denne proces.

Skibet forventes at forbedre Mols-Liniens konkurrencesituation, øge tilfredsheden hos passagererne og ikke mindst fremtidssikre rederiet som en reel genvej mellem Øst- og Vestdanmark. Den nye hurtigfærge kan ligesom søsterfærgen KatExpress 1 medtage personbiler, lastbiler, campingvogne og busser på samme overfart, hvilket har været efterspurgt af kunderne.

Færgen forventes indsat i driften i begyndelsen af maj 2013.

Henvendelse vedrørende denne selskabsmeddelelse kan rettes til:

Bestyrelsesformand Frantz Palludan, tlf.: 3311 4545 / 4030 0081 eller adm. direktør Søren Jespersen, tlf.: 8952  5201.

Mols-Linien A/S

Frantz Palludan            Søren Jespersen

Bestyrelsesformand    Adm. direktør

Pressemeddelelse - Mols-Linien investerer i endnu en superfærge.pdf Fond 214.pdf